آیت‌الله نوری‌همدانی: دولت گرانی‌ها را مهار کند

خبرگزاری آریا- حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: داد مردم از گرانی ها خیلی بیشتر شده است، خواست حوزه علمیه از دولتمردان این است که در صدد رفع ریشه ای گرانی برآیند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید، امروز چهار شنبه، ۱۳ اریبهشت ماه  در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم قم برگزار شد با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه، اظهارداشتند: حضرت علی (ع) در این نامه  به مالک اشتر سفارش و تاکید می کنند که با مردم با محبت رفتار کن و آنها را به دین اسلام با مهربانی و محبت کردند، دعوت نما.
ایشان ادامه دادند: یکی از ارکان حکومت مقتدر، مردم هستند که درمقابل محبت مسئولین و دولتمردان، وفاداری خود را به نظام و حکومت همیشه نشان می دهند.
معظم له با اشاره به این که  داد مردم از گرانی ها خیلی بیشتر شده است،  تصریح کردند: امروز یکی از مشکلات اصلی در جامعه، مساله گرانی است که روز به روز بالاتر می رود؛ در صورتی که امام علی (ع) به مالک اشتر تاکید می کنند با مردم به مهربانی و عطوفت رفتار کن.
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید رضایت مردم را تامین کرد، گفتند: باید مردم را راضی نگه داشت؛ چرا که  مردم عمود خیمه حکومت هستند.
ایشان،  خدمت به مردم را یکی از شاخصه های حکومت اسلامی عنوان کرد و تاکید کردند ما به دولتمردان می گوییم به مردم خدمت کنید ؛ چرا که سفارشات دین اسلام براین پایه است که باید خدمت گذار مردم بود
این مرجع تقلید با بیان اینکه ارزانی در برخی کشورهای جنگ زده بیشتر از ایران است، خاطر نشان کردند:  خیلی از مردم  از گرانی برخی از کالاهای ایرانی  گله مند هستند و کالاهای خارجی ارزان  را ترجیح می دهند.
حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تصریح کردند: خواست حوزه علمیه از دولتمردان این است که در صدد رفع ریشه ای گرانی برآیند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.