آیت‌الله نوری‌همدانی: سقوط آل خلیفه و آل‌سعود نزدیک است

خبرگزای آریا- قطعاً حکومت‌های ظالم همچون بحرین و عربستان در آینده‌ای نزدیک سقوط خواهد کرد همان طور که ۱۵ سال طول کشید تا نظام شاهنشاهی در ایران سقوط کند، این اتفاق نیز دیر یا زود برای آل‌سعود و آل‌خلیفه رخ خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی، عصر امروز در دیدار با دکتر امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با بیان این مطلب که دولت عربستان،  دولتی بسیار شقاوتمند است، اظهار داشتند: دولت عربستان، دولتی است که علی‌رغم این که منابع، نفت و گاز فراوانی در اختیار دارد، اما با امت اسلام سازش ندارد؛ چرا که دولت آنها وهابی است و وهابیت باعث ننگ اسلام است.
ایشان با تاکید بر این مطلب که اسلام دین رحمت الهی است، افزودند: متاسفانه خشونت وهابی‌ها باعث ارایه چهره بدی از اسلام شده و دیدگاه برخی از مردم جهان نسبت به اسلام کمی تغییر کند؛ در صورتی که این گروه از نظر ما اصلاً جزو مسلمانان نیستند.

*آل‌سعود؛ نوکر و دست‌نشانده آمریکا
این مرجع تقلید با تاکید بر این که عربستان نوکر و دست‌نشانده آمریکا است، گفتند: امروز باید در مقابل  جنایات عربستان که تکیه‌گاه استکبار است، اقدامی جدی صورت بگیرد؛ چرا که آل‌سعود در بحرین حضور یافته و به قتل‌عام شیعیان این کشور مشغول است.
ایشان با اشاره به ماجرای اعدام چند تن از اتباع ایرانی در عربستان، ابراز داشتند: دنیای امروز، دنیای سکوت نیست و ما باید اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کنیم، ولی قبل از آن باید در یک هم‌اندیشی، اقدام درستی برای پاسخ به این عمل در نظر گرفته شود.
حضرت آیت‌‌الله نوری‌همدانی یادآور شدند: امروز همگان می‌دانیم حجاجی که از ایران به عربستان می‌روند برای آن کشور منفعت‌های زیادی دارند، اما ما نمی‌خواهیم این ارتباط‌ها قطع شده و مکه و مدینه را خالی بگذاریم؛ ایرانی‌ها مردمان شریفی هستند و این گونه نیست که بتوان به راحتی به آنها تهمت بزنیم؛ به طور مثال حدود سال‌ ۱۳۲۲ شمسی یک نفر تبعه ایرانی را در عربستان اعدام کردند که آن مهم باعث غوغایی در ایران شد و حتی چند تن از مراجع ارتباط ایران با عربستان را قطع کردند.

* آل‌سعود و آل خلیفه منتظر سقوط باشند
معظم‌له تاکید کردند: البته قطعاً حکومت‌های ظالم همچون بحرین و عربستان در آینده‌ای نزدیک سقوط خواهد کرد همان طور که ۱۵ سال طول کشید تا نظام شاهنشاهی در ایران سقوط کند، این اتفاق نیز دیر یا زود برای آل‌سعود و آل‌خلیفه رخ خواهد داد.
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در پایان سخنان خود با اشاره به بیداری‌های اسلامی، بیان داشتند: این حرکت‌ها از همان روزهای اول نیازمند رهبری بودند؛ کسانی مثل سیدحسن نصرالله باید رهبری این انقلاب‌ها را بر عهده بگیرد و در این زمینه حوزه‌های علمیه و مسئولین کشوری نیز با تشکیل جلساتی برنامه های لازم را برای هدایت این انقلاب‌ها در نظر بگیرند و بنده به عنوان یک طلبه حاضرم جان خود را در کف دست گرفته و در این مسیر گام بردارم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.