آیت الله العظمی مکارم شیرازی: جشنواره و همایش روحانی در قاب سینما کار خوبی است

شنبه ۱۷ تیر – ۰۴:۳۲:۱۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در مذاکره با مرجع تقلید عنوان شد؛

بزرگنمایی:  

حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک دبیر جشنواره-همایش روحانی در قاب سینما و مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر در حرم رضوی علیه السلام با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار و گفتگوکرد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، در این دیدار آیت الله مکارم شیرازی از برگزاری این جشنواره-همایش ابراز رضایت کردند. در این ملاقات که در مشهد مقدس اتفاق افتاد، آیت الله مکارم شیرازی به مسئولین برگزار کننده این جشنواره-همایش قول همکاری دادند. این اولین بار است که یک مرجع تقلید با حوزه سینما و در سطح جشنواره همکاری می کند. جشنواره-همایش روحانی در قاب سینما مهر ماه سال جاری با همکاری حوزه هنری ، مدرسه اسلامی هنر قم ،دانشکده صدا وسیمای قم  در دانشگاه هنر تهران ، با همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه برگزار خواهد شد .
این جشنواره – همایش که نخستین دوره برگزاری خود را تجربه می کند  در سه بخش اصلی رقابتی ، جنبی و غیره رقابتی (فیلم های سینمایی) و بخش ویژه تشکیل شده است . در بخش رقابتی آثار در سه قالب مقاله ، فیلم کوتاه و مستند داوری خواهند شد .
حجت نظری دبیر بخش ویژه دانشجویی و مدیر روابط عمومی جشنواره گفت: بخش ویژه مربوط به آثار دانشجویی است ؛ در  این بخش مقالات ، فیلم های کوتاه و مستند دانشجویان علاوه بر حضور در بخش اصلی به صورت مجزا بررسی خواهند شد .
وی ادامه داد : دبیرخانه جشنواره روحانی در قاب سینما با دعوت از اساتید توانمند در عرصه سینما و نهاد روحانیت و همچنین ارسال پوستر ، بنر و ارائه فراخوان جشنواره به دانشگاه ها ، حوزه های علمیه ، انجمن های  سینمای جوان و حوزه های هنری سراسر کشور تمام توان خود را در جهت اطلاع رسانی کامل جشنواره به کار گرفته است .
مدیر روابط عمومی جشنواره افزود: جهت کمک به گفتمان فکری جشنواره جلساتی با حضوراصحاب رسانه و سینما و اساتید دانشگاهی و حوزوی تشکیل گردیده که نتیجه این جلسات رضایت بخش بوده است؛ همچنین زمینه¬های برگزاری یک روز از جشنواره همایش در شهر قم با همکاری مدرسه هنر اسلامی فراهم گردیده است.
مدیر روابط عمومی جشنواره –همایش اظهار کرد:
حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک ،دکتر سعید کشن فلاح (رئیس دانشگاه هنر)، دکتر اسماعیل بنی اردلان( عضو هیأت علمی و مدیر گروه فلسفه هنر دانشگاه هنر)،دکتر شهرام گیل آبادی(مدرس دانشگاه و پژوهشگر)،حجت الاسلام و المسلمین علی جعفری(مدرس دانشگاه و پژوهشگر)،وحید یامین پور(مدرس دانشگاه و پژوهشگر)،سعید مستغاثی(منتقد سینمایی و پژوهشگر)
اعضای سیاست گذاری این جشنواره- همایش ،وحجت الاسلام والمسلمین  سجاد کریمان مجد دبیر اجرایی آن می باشد .
لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند برای اطلاع از اخبار و ثبت نام و ارائه اثر به این جشنواره-همایش به سایت www.toranj.org مراجعه نمایند .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۷۱۶۳۲۱۷۰۳۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.