آیت الله سید حسین تبریزی درگذشت

 

۶ شهریور – ۱۲:۵۵:۱۸ ب.ظ

 آیت الله سید حسین حسینی تبریزی، از فضلای نجف اشرف و از شاگردان شهید آیت الله العظمی حاج سید محمد باقر صدر پس از طی یک دوره بیماری لاعلاج در نبطیه لبنان دار فانی را وداع گفت.
به گزارش خبرگزاری آریا ، ایشان پس از انتقال به نجف اشرف و اقامه نماز توسط آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم در وادی السلام در مقبره آیت الله العظمی حاج سید جمال الدین گلپایگانی به خاک سپرده شد.
آیت الله حاج سید حسین حسینی تبریزی پس از طی مراحل عالیه حوزوی نزد مرحوم آیت الله صدر، مرحوم آیت الله خویی و مرحوم آیت الله سید مرتضی خلخالی و دیگر آیات عظام نجف اشرف، به علت انتساب به حلقه علمی شهید صدر از سوی دولت عراق به اعدام محکوم شد، که پس از گریختن از دست بعثیان عراقی چند سالی را در سوریه و لبنان متواری بود.
پس از انقلاب به ایران رهسپار گردید و در دروس حضرات آیات عظام تبریزی، وحید خراسانی، شاه آبادی و سید کاظم مرعشی حاضر و پس از ارتحال آیت الله سید کاظم مرعشی(ره) حلقه درسی مرحوم مرعشی را در بیت ایشان ادامه داده و تعدادی از طلاب در دروس خارج فقه و اصول آن مرحوم  حضور می یافتند. از آن مرحوم، آثاری به جا مانده است که از آن جمله  رساله  “ملأ الفراغ” در علم اصول است.
مراسمی در نجف اشرف و کاظمین از سوی آیات عظام نجف اشرف “دامت برکاتهم” در بزرگداشت آن مرحوم اقامه گردید و در قم نیز در روز سه شنبه هفتم شهریور ماه پس ازنماز مغرب و عشا مراسمی از سوی بیوت آیات عظام، بستگان، دوستان و شاگردان آن مرحوم  در مسجد اعظم قم منعقد خواهد گردید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۲۷۱۲۵۵۱۸۴۸۲


خبرگزاری آریا

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. سید:

    سلام عزیز این عکس مرتبط با ایشان نیست
    این عکس مربوط به آقای سید حسین تبریزی دادستان انقلاب برای اول انقلاب بوده است
    نه آن مرحوم

  2. عبدی:

    سلام
    این عکس اشتباه شده
    چون مرحوم سیدحسین تبریزی غیر از ایشان است
    صاحب عکس فوق موسوی تبریزی داماد آیه الله نوری همدانی است ودر قید حیات می باشد
    مرحوم تبریزی از سادات بزرگوار نجف بودند که به رحمت ایزدی پیوسنتد
    روحشان شاد وبا اجدادطاهرین شان محشورباد

    • admin:

      با تشکر از دقت نظر شما. تصویر اصلاح گردید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.