آیت الله نوری همدانی:بیداری اسلامی، نتیجه مجاهدت‌های مخلصانه امام خمینی (ره) است

شنبه ۱۳ خرداد – ۰۱:۳۱:۱۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- حضرت آیت‌الله نوری‌‌همدانی، بیداری اسلامی در جهان را محصول مجاهدت‌های مخلصانه امام خمینی (ره) عنوان کردند.
به گزارش خبر گزاری آریا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید طی سخنانی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار داشتند: امام خمینی(ره) قرآن را از کنج تاقچه‌ خانه ها بیرون آورد و وارد عرصه جهانی و زندگی مردم نمود.
این مرجع تقلید با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در تحولات دنیا بیان داشتند: امام (ره) عظمت اسلام ناب و قرآن را به امت اسلامی و مردم سایر نقاط دنیا نشان داده و با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) دنیا را متحول ساختند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم همچنین تصریح کردند: بیداری اسلامی که امروزه پشت ستمکاران و مستبدان را به لرزه درآورده، نتیجه مجاهدت‌های امام (ره) بود که با تدبر در قرآن و اطاعت از دستورات کلام الهی حاصل شد.
ایشان با بیان اینکه امام خمینی(ره)، فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح جهان احیا کرد، ادامه دادند: استقلال و حفظ تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت احیای فرهنگ عظیم ایثار و شهادت‌ محقق شده است.
معظم‌له در ادامه با اشاره به حکومت‌های ظالمانه آل خلیفه، آل سعود،‌ و… ابراز داشتند: تمامی این حاکمان مستبد از سوی آمریکا بر سر ملت‌های مسلمان گماشته شده‌اند و لذا به ساز آنها می‌رقصند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که حکام دست نشانده آمریکا، نادان هستند، گفتند: اینها نمی‌دانند که کسی که خون بریزد، حتماً‌ سقوط می‌کند؛ طبعاً مردمی خون و جان دادند،‌ از مسیری که در آن هستند، کوتاه نمی‌آیند و روز به روز نیز قوی‌تر می‌شوند.
ایشان شکل‌گیری بیداری اسلامی را از جمله آثار انقلاب اسلامی ایران و افزودند: انقلاب اسلامی ایران، بیدارگر قرن بود، بر همین اساس درکشورهای اسلامی نفوذ کرد و بیداری اسلامی را به راه‌ انداخت این انقلاب اینک از مرزهای اروپا را نیز عبور کرده و جنبش وال استریت را به وجود آورده است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: امام خمینی(س)، فرهنگ ایثار و جهاد که در کشورهای اسلامی منسوخ شده بود و کشورهای اسلامی را وابسته به استکبار کرده بود را احیا کرد، به گونه‌ای که امروز میلیون‌ها جوان عاشق شهادت در این کشورها وجود دارد.
ایشان، حاکم شدن فرهنگ ظلم ستیزی را از دیگر کارهای امام خمینی(س) معرفی کرد وگفتند: با مجاهدت امام (ره)، ظلم‌ستیزی، شناخت استکبار، آگاهی از جنایت‌ها و نقشه‌های آن درمیان مردم به عنوان یک فرهنگ نهادینه شد، همچنین در فرهنگ اسلامی معرفی شده از سوی امام(س)،‌ عرصه زندگی انسان، باید حفظ اسلام باشد.
معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به جوانان،‌ اظهار داشتند:‌ بر اساس آموزه‌های اسلامی، انسان باید قدر فرصت‌ها را بداند، چون فرصت‌ها در حال گذر هستند و به دست آوردن مجدد آنها، بسیار دشوار است.
ایشان افزودند: یکی از فرصت‌هایی که از دست می‌رود، جوانی است؛‌ بنابراین جوانان باید همواره قدر این فرصت گرانبها را بدانند و برای تقویت علمی،‌ اخلاقی و معنوی خود تلاش کرده و در این راه، کسالت را از خود دور کنند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان با تأکید بر این که آثار انقلاب و اندیشه‌های امام خمینی(ره) باید حفظ شود، ابراز داشتند:‌ برای این کار به جوانان توصیه می‌کنم که دفاتر تبیان، صحیفه امام(ره) و وصیت‌نامه پیر جماران را همواره با خود همراه داشته و مطالعه کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۳۳۱۱۶۹۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.