آیت الله نوری همدانی: خدمت به مردم شریف ترین عبادت است

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۰۵:۰۸:۴۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  خدمت به مردمی که حاضرند برای ماندگاری نظام جمهوری اسلامی جان خود را بدهند، بسیار با ارزش است به گونه ای که می‌توان گفت خدمت به مردم شریف ترین عبادت‌هاست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، ظهر امروز در دیدار اعضای شورای شهر قم با اشاره به عملکرد این شورا، اظهار داشتند: کارهای انجام شده در طول سال‌های گذشته در استان قم، کارهای خوبی بوده که می‌تواند موجب پیشرفت شهر شود.
معظم له با بیان این که هیچ شهری از لحاظ برخی خصوصیات همانند قم نیست، خاطرنشان کردند: شهر قم به لحاظ وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در آن، حوزه علمیه و به تبع آن وجود طلاب از سراسر نقاط کشور و جهان و همچنین وجود مسجد مقدس جمکران، دارای موقعیت خاص جغرافیایی و سیاسی و ا جتماعی است.
این مرجع تقلید افزودند: بر اساس این خصوصیات، کار برای شهر قم و اداره آن باید به گونه ای باشد که مردم آن و همچنین مسافران و زائران دچار سختی و مشکلات خارج از عرف نشوند.
ایشان در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مردمی است، گفتند: مردم همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند و در مقاطع مختلف امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند.
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اوضاع سیاسی کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال۸۸، خاطرنشان کردند: بعد از فتنه ۸۸، به ۱۰ استان کشور سفر کرده و با اقشار مختلف مردم، نخبگان، حوزویان، مسئولین و … دیدارهای جداگانه داشتم و از نزدیک سخنان آن‌ها را شنیدم و در یافتم که مردم از صمیم قلب حاضرند جان خود را برای نظام بدهند.
معظم له خطاب به اعضای شورای شهر قم گفتند: خدمت به این مردم که حاضرند برای ماندگاری نظام جمهوری اسلامی جان خود را بدهند، بسیار با ارزش است؛ به گونه ای که می‌توان گفت خدمت به مردم، شریف ترین عبادت‌هاست.
وی درادامه با اشاره به ضرورت توجه به قم، خاطرنشان کرد: طبق اسناد تاریخی، شهر قم در گذشته شهری بسیار بزرگ بوده و حتی حاج شیخ عباس قمی در یک نقلی می‌گوید که در یک زمان خاص حدود ۲۰۰هزار محدث و عالمی دینی در قم بوده، اما اکنون بیشتر از ۵۰هزار طلبه در قم نداریم؛ بنابراین باید تلاش شود تا قم پیشرفت کرده و به جایگاه سابق خود بازگردد.
حضرت آیت الله نوری همدانی، در پایان تاکید کردند: باید فکری به حال بافت‌های فرسوده شهر قم شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۷۰۸۴۰۵۴۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.