آینده خوبی را برای “پردیس‌های خود گردان دانشگاهی” پیش بینی نمی‌کنم

اردیبهشت ۱۴۰۳

با توجه به عدم تناسب در بحث کیفیت “پردیس‌های خود گردان دانشگاهی” ادامه چنین مسیری منجر به ایجاد شرایط ناخوشایند برای این پردیس‌ها در آینده می گردد.

حسینی مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگاردانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: طی چند سال قبل یکی از پردیس‌های خوگردان دانشگاهی بیش از ۷۵۰ دانشجوی دکتری را پذیرش کرد که این امر از نظر کیفیت با “پردیس های خود گردان دانشگاهی” تناسبی ندارد و ادامه چنین مسیری منجر به شرایط ناخوشایند در آینده ای نزدیک در پردیس های خود گردان می گردد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه چرا راهکاری برای حل چنین مشکلاتی برای پردیس های خودگردان دانشگاهی در نظر گرفته شده و اولویت های وزارت علوم برای این امر چیست اظهار داشت: در ابتدا  وضعیت موجود  “پردیس های خودگردان دانشگاهی” مورد ارزیابی و تبیین قرار می گیرد و توسعه آموزش عالی براساس شاخص های آموزش عالی تحقق می‌یابد چنانچه هر گونه توسعه باید براساس شاخص های آموزش عالی محقق شود.
 
حسینی تصریح کرد: در ارزیابی اولیه که تاکنون در خصوص پردیس های خودگردان دانشگاهی صورت گرفته  شاهد رشد پرشتاب کمی بدون لحاظ کردن شاخص های کیفی دیدیم که در سال‌های آینده این امر ادامه نمی یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.