آینده روابط ایران و مصر

جام جم آنلاین: مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری آینده روابط ایران و مصر را مبتنی بر خواست ملت و دولت‌های طرفین دانست و گفت: خواست امت‌ اسلامی این است که در مقابل بیگانگان صف واحد داشته باشند لذا ایران و مصر نیز از این مقوله مستثنی نیستند.

علی‌اکبر ولایتی تاکید کرد: تمامی ملت‌های مسلمان مایل هستند با یکدیگر روابط برادرانه داشته باشند و وحدت اسلامی میان آنان حفظ شود لذا هر زمانی دولت‌های دو طرف مصلحت ببینند روابط را برقرار می‌کنند.

وی با اشاره به تأثیرات متقابل بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی بر یکدیگر اظهار داشت: بیداری اسلامی از نتایج مقاومت و مقاومت نیز از نتایج بیداری اسلامی است، لذا هرگاه که مسلمانان و جهان اسلام به طور عام، جهان عرب و فلسطینی‌ها به طور خاص به دنبال سازش‌کاران نروند، به این پیروزی‌ها دست خواهند یافت.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، مقاومت اسلامی را مقارن با روزگار بیداری اسلامی دانست و با بیان این مطلب که این بیداری اسلامی در کشورهای اصلی جهان عرب یعنی مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن دیده شده است، ادامه داد: پیروزی مسلمانان در گرو مقاومت است؛ مانند پیروزی فلسطینی‌ها در غزه، پیروزی حزب الله در جنوب لبنان، پیروزی مردم مصر بر حسنی مبارک، پیروزی تونسی‌ها بر بن علی، پیروزی لیبیایی‌ها بر قذافی و مقاومت جانانه بحرینی‌ها در برابر خاندان خلیفه و همچنین یمنی‌ها در برابر علی عبدالله صالح.
 
وی تصریح کرد: اوج پیروزی حزب‌الله بر اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ و پیروزی فلسطینی‌ها در جنگ ۲۲ روزه غزه درسال ۲۰۰۹ بود، در حقیقت این پیروزی‌ها موتور محرکی شد که با جرقه حرکت یک جوان در تونس، انبار باروت شمال آفریقا را منفجر کرد و به قیام‌های مردمی انجامید.

ولایتی، قیام مردم مصر و انتخاب مرسی برای ریاست جمهوری کشورشان را نشانه اتکا به اسلام و ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: سخنرانی رئیس جمهور جدید مصر در دانشگاه الازهر، نشان داد که بالاتر رفتن درجه مقاومت فلسطینی‌ها، انگیزه مسلمانان را برای به پاخاستن در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی افزایش داده و حاصل آن پیروزی‌های جهان عرب و جهان اسلام است.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری افزود: رژیم جعلی صهیونیستی و حامیانش با حمله به سوریه خواستار جلوگیری از توسعه بیداری اسلامی هستند لذا صف بندی سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و خرابکاری را علیه سوریه به کار می گیرند، به طوری که القاعده، اسرائیل، آمریکا، انگلیس، فرانسه و مرتجعین عرب با یکدیگر علیه دولت سوریه  همکاری می‌کنند.

وی اظهار داشت: علت این همه دشمنی در برابر سوریه این است که سوریه از زمان جنگ ۱۹۶۷ اعراب و اسرائیل و همچنین از زمان انعقاد قرارداد ۱۹۷۸ کمپ دیوید بین انور سادات و اسرائیل، همواره به عنوان محور مقاومت در برابر سازشکاری‌ها و تجاوز صهیونیست‌ها و حامیان آن قرار داشته است.(باشگاه خبرنگاران)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.