آیین بدرقه پیرغلامان حسینی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

اردبیل/ واحد مرکزی خبر/ فرهنگی

با برپایی برنامه های ویژه عزاداری مراسم بدرقه از پیرغلامان شرکت نماینده در دهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در فرودگاه اردبیل برگزار شد.
پیرغلامان ومیهمانان داخلی و خارجی شرکت نماینده در اجلاس پیرغلامان ظهر امروز در ۲ پرواز جداگانه اردبیل را ترک نمودند.
در مراسم بدرقه پیرغلامان، عزاداری اصیل اردبیل با حضور قشرهای مختلف مردم و دسته های عزاداری و سوگواری برای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) به نمایش گذاشته شد و میهمانان با دیدگانی اشک آلود اردبیل را ترک نمودند.
اجرای برنامه های نغمه سرایی حسینی، نوحه خوانی، مدیحه سرایی، شعرخوانی از دیگر برنامه های اجرا شده در مراسم بدرقه از پیرغلامان حسینی شرکت نماینده در دهمین اجلاس پیرغلامان در فرودگاه اردبیل بود.
برای برپایی دهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در اردبیل بیش از ۷۰۰ میهمان و پیرغلام از همه استانهای کشور و نیز ۲۰ کشور جهان در این استان حضور یافته بودند.
این اجلاس طی ۲روز و با اجرای برنامه های مختلف از جمله تجلیل پیرغلامان ملی و بین المللی، تقدیر از برگزیدگان تولیدات رادیویی در زمینه عاشورایی، برگزاری نشستهای تخصصی و کارگاهی و… بکار خود پایان داد.
بحث و بررسی آئینهای عزاداری در کشور و جهان، رونمایی از تمبر اجلاس، ثبت ملی آئین سنتی طشت گذاری اردبیل در فهرست ملی، تجلیل از استاد سلیم موذن زاده اردبیلی از مداحان مطرح کشور، برپایی نمایشگاه عاشورایی و… از دیگر برنامه های اجلاس پیرغلامان طی این ۲ روز بود.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.