آپارتمان چوبی با انتشار یافتن کربن صفر

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معماران آلمانی به مناسبت برگزاری جشنواره معماری هامبورگ یک ساختمان آپارتمانی ۵ طبقه ای چوبی ساخته اند که کاملا از چوب ساخته شده و میزان انتشار یافتن کربن آن صفر است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) استفاده از چوب به عنوان مصالح ساختمانی برای ساختارهای بزرگ محجبوبیت فزاینده ای یافته است، قسمت اعظم این ساختمان از چوب ساخته شده است.

اگرچه هنگام ساخت این آپارتمان ۵ طبقه هیچ چسبی روی چوب آن به کار نرفته، اما معماران برای نگاه داشتن قطعات ضروری در کنار هم از میخهای چوبی ساده استفاده کرده اند.

این ساختمان مکعب چوبی (Woodcube) نام دارد، ۵ طبقه داشته، زیربنای کلی آن به ۱۴۷۹ متر مربع می رسد و دربرگیرنده هشت واحد مسکونی است که هرکدام بین ۹۰ تا ۱۹۰ متر مربع مساحت دارد.

دیوارهای خارجی ۳۲ سانتیمتری ضخامت دارند و به عنوان یک عایق عالی و طبیعی ساختمان را حفاظت می کند.

سیستم تهویه ساختمان با کارکردی موثر براساس یک مبدل حرارتی کار می کند که از طریق آی پد قابل کنترل است و آسانسور آن به نحوی ساخته شده که مصرف انرژی آن نسبت به آسانسورهای معمولی ۶۰ درصد کمتر است. این معکب چوبی دارای صفحات خورشیدی برای تولید برق لازم برای کل سیستم ساختمان است.

ساخت این کابین چوبی ماه نوامبر (آبان ماه سال قبل) قبل آغاز و آوریل امسال (فروردین امسال) خاتمه یافت. این سازه قرار است تا ماه نوامبر (آبان ماه امسال) به مناسبت برگزاری جشنواره معماری هامبورگ به عنوان بخشی نمایش مصالح هوشمند ساخت خانه در معرض نمایش قرار گیرد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.