آپگرید به ویندوز ۸: آنچه را که باید بدانید!

Windows 8؛ نام آخرین سیستم عامل شرکت مایکروسافت برای کامپیوتر های شخصی -و البته تبلت‏ها! اگرچه همه شما شاید با ورود نسخه‏ی جدید این سیستم عامل، هیجان خاصی را دارید، اما قطعاً اکثریت بدون نیاز به خریدن یک کامپیوتر دیگر، فقط سیستم‏عامل خود را به نسخه‏های جدیدتر ارتقا میدهند. مایکروسافت نیز تمامی تلاش خود را کرده که مراحل ارتقا به ویندوز ۸ را به بهترین و ساده‏ترین شکل ممکن طراحی و پیاده‏سازی کند تا یک کاربر در هنگام آپگرید، دچار سردرگمی نشود.

در این میان، شاید سوال‏های زیادی ذهن خیلی از افراد را در مورد این سیستم عامل درگیر کرده است که سعی کرده‏ایم که بیشتر سوال‏های عمومی را در اینجا پاسخ دهیم.

سوال ۱: چه سیستم‏عامل‏هایی می‏توانند به ویندوز ۸ ارتقا یابند؟

پاسخ: بر اساس این پست از وبلاگ رسمی مایکروسافت، اگر شما صاحب یکی از نسخه های ویندوز XP، ویندوز Vista و یا ویندوز ۷ هستید، می توانید آن‏ها را به آخرین نسخه -ویندوز ۸- ارتقا دهید.

سوال۲: هزینه ارتقا به ویندوز ۸ چقدر خواهد شد؟

پاسخ: اگر سیستم عامل قبلی شما که باید یکی از موارد بالا باشد، قبل از تاریخ ۲ Jun سال ۲۰۱۲ خریداری شده باشد، می توانند با پرداخت ۳۹٫۹۹$، آن را به ویندوز ۸ ارتقا دهند. کامپیوترهای جدیدی که در میان ۲ Jun تا ۳۱ Jan سال ۲۰۲۴ خریداری شده باشند که همراه با ویندوز ۸ نباشند نیز با پرداخت ۱۴٫۹۹$ می توانند آن را روی کامپیوتر خود داشته باشند.

سوال ۳: چه نسخه هایی از ویندوز ۸ موجود است؟

 پاسخ: مایکروسافت چهار نسخه از ویندوز ۸ را معرفی کرده. اما شما تنها به دو نسخه‏ی آن می‏توانید آپگرید کنید؛ Windows 8 و Windows 8 Pro. نسخه RT آن نیز موجود هست که تنها بر روی تبلت ها قابل استفاده است. نسخه Enterprise نیز تنها قابل عرضه بر روی کامپیوترهای شرکتی و اداری هستند. همه نسخه ها (به‏جز نسخه RT) در دو نسخه ۳۲بیت و ۶۴بیت عرضه خواهند شد.

سوال ۴: تفاوت نسخه‏های Windows 8 و Windows 8 Pro چیست؟

پاسخ: بر اساس گفته های مایکروسافت، برای اکثر افراد، نسخه‏ی Windows 8 کاملاً نیازهای آن ها را برآورده می‏کنند. هرچند نسخه Windows 8 Pro برای افراد علاقمند به فن‏آوری و افراد متخصص فرآهم گردیده است.

سوال ۵: حداقل سخت افزار مورد نیاز برای ارتقا چیست؟

پاسخ: ۱Ghz و یا بالاتر برای پردازنده

۱گیگابایت RAM برای نسخه ۳۲بیت و ۲گیگابایت برای نسخه ۶۴بیت

۱۶گیگابایت فضای هارد-دیسک برای نسخه ۳۲بیت و یا ۲۰گیگابایت برای نسخه ۶۴بیت

گرافیک DirectX 9 ویا بالاتر همراه با WDDM نسخه ۱٫۰ و یا نسخه بالاتر

سوال ۶: بعد از آپگرید، چه اتفاقی بر سر فایل‏ها و تنظیمات ویندوز قبلی می‏افتد؟

پاسخ: پاسخ این سوال، بستگی به ویندوزی است که قرار است از آن مهاجرت کنید دارد. اگر ویندوز شما ۷ باشد، تمامی فایل ها، تنظیمات و نرم افزارها روی ویندوز ۸ ذخیره می‏مانند. اگر مهاجرت شما از ویندوز ویستا است، تمامی فایل ها و تنظیمات شما منتقل خواهند شد. اما اگر از ویندوز XP در حال مهاجرت باشید، فقط فایل‏های شخصیتان منتقل خواهند شد.

سوال ۷: آیا بعد از آپگرید، با مشکلاتی از قبیل عدم شناخت سخت‏افزار و نرم افزارها مواجه خواهم شد؟

پاسخ: اگر شما از یکی از ویندوزهای XP و یا Vista استفاده می‏کردید، احتمال آن وجود دارد که بعضی از درایوهای سخت‏افزار و یا یکسری نرم افزارها نیازمند نصب مجدد هستند. این درحالیست که اگر ویندوز فعلی شما Windows 7 باشد، نبایست مشکلی از لحاظ نرم افزاری برای شما پیش بیاید؛ هرآنچه که با ویندوز ۷ سازگار بود، میبایست با ویندوز ۸ هم سازگاری داشته باشد. درهرصورت، مایکروسافت صفحه‏ای با نام Compatibility Center Website دارد که توسط آن میتوانید سازگاری بعضی از نرم افزارها و سخت افزارها را با ویندوز ۸ بررسی کنید.

منبع مقاله

مطالب مرتبط

  • اجرای ویندوز ۸ بر روی مک!
  • Keyboard Shortcuts Manager نرم ‌افزاری برای ایجاد و تنظیم کلیدهای میانبر
  • ۵ ویژگی ویندوز ۸ که به ویندوزفون ۸ راه یافته اند
  • ساخت کیک غول آسای Surface ماکروسافت برای مهمانی ویندوز ۸
  • بررسی کامل آفیس ۲۰۲۴ به صورت تصویری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.