آژانس‌های هواپیمایی حق افزایش قیمت ندارند/ مسافران بلیت را فقط با نرخ مصوب بخرند

مدیرعامل هما با تأکید بر اینکه هیچ پرواز چارتری نداریم، گفت: نرخ بلیت پرواز‌های داخلی هما مشخص است و هیچ آژانسی حق دریافت مبلغی بیشتر از نرخ مصوب ندارد، مسافران هم بلیت را فقط با قیمت مصوب خریداری کنند و بهای بیشتری نپردازند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،فرهاد پرورش  درباره فروش بلیت هواپیما در روز‌های پایانی اسفند، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برای فروش بلیت پروازهای خود همیشه برنامه‌ریزی مشخص داشته است و طبق همان برنامه عمل می‌کند.

وی گفت: در پروازهای داخلی ایران‌ایر هیچ‌گاه پرواز چارتر که یکی از نگرانی‌های سازمان هواپیمایی کشوری است نداشته‌ و به عنوان شرکت دولتی چنین سیاستی را دنبال نمی کند.

مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: سیستم‌های فروش بلیت ایران‌ایر، برای مسافران باز است که می تواند از طریق الکترونیکی و یا مراجعه به آژانس‌ها و دفاتر فروش بلیت ایران‌ایر، بلیت موجود را با نرخ مشخص دریافت کند.

پرورش تأکید کرد: در حال حاضر نرخ‌های پروازها مشخص است و هیچ آژانسی حق ندارد مبلغی بالاتر از نرخ مصوب از مسافران دریافت کرده و بلیت با قیمت بیشتر بفروشد.

* جوانب مختلف آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در حال بررسی است

وی بیان کرد: متنوع‌سازی نرخ بلیت و پس از آن آزادسازی نرخ‌ها جزو قانون برنامه پنجم است که باید اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی بر آزادسازی نرخ‌ها تأکید دارد تا زمینه‌های اجرای این امر در سازمان هواپیمایی کشوری و با همکاری ایرلاین‌ها فراهم شود.

مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی مبنی بر شناورسازی نرخ‌های بلیت هواپیما از اردیبهشت‌ماه سال آینده، گفت: نرخ بلیت هواپیما در جلسات شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی بررسی می‌شود.

پرورش بیان کرد: تمام بررسی‌ها درباره مسیر پروازی هواپیما، مسیر مناطق محروم، مناطق پرمسافر، افزایش و کاهش قیمت در حال انجام است که نظر نهایی اعلام خواهد شد.

* بررسی بدهی ایرلاین‌ها به شرکت پالایش و پخش توسط وزرای راه و نفت

مدیرعامل هما درباره بدهی ایرلاین‌‌ها به شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی اغلب به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بدهی دارند، البته اختلافاتی هم در این باره وجود دارد زیرا نرخ‌های متفاوت سوخت در زمان‌های متفاوت اعلام شده است.

وی ادامه داد: با این حال آنکه پرداخت‌هایی از سوی شرکت‌های هواپیمایی و همچنین ایران‌ایر درباره هزینه سوخت به شرکت پخش انجام شده است اما هم‌اکنون نیز این موضوع توسط وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی در حال بررسی است.

* شرکت فرودگاه‌های کشور زودتر آزادسازی نرخ‌ عملیات پرواز را انجام داد

پرورش با بیان اینکه‌ بدهی‌هایی هم به شرکت فرودگاه‌های کشور داریم که در حال پرداخت است، گفت:‌ اختلافاتی در این‌باره وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت فرودگاه‌های کشور زودتر قانون برنامه را اجرا کرده است درواقع بابت تفاوت نرخ‌ها اختلافاتی وجود دارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.