آژانس به‌ گونه‌ای رفتار کند که موجب سلب اعتماد ایران نشود

سه شنبه ۱۶ خرداد – ۰۵:۰۹:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- عضو هیئت رییسه مجلس نهم با بیان اینکه آژانس باید به‌گونه ای رفتار کند که موجب سلب اعتماد ایران نشود، گفت: گزارش اخیر آژانس درباره پارچین براساس اطلاعات کذب منافقین و جیره خواران غرب است که هیچ پایه و اساس مستندی ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، حسین سبحانی نیا، با اشاره به نشست بعدی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز جمعه ۱۹ خرداد ماه، گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران همواره زیر نظر کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دوربین‌های مدار بسته آنها صورت گرفته و ما هیچ گاه موضوع پنهانی در فعالیت‌های هسته ای خود نداشتیم که آژانس از آن اطلاعی نداشته باشد.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، گزارش اخیر مدیر کل آژانس درباره فعالیت‌های هسته ای ایران و تکراراتهامات علیه برنامه هسته‌ای ایران و ادعای فعالیت پاکسازی پارچین را جنجال سازی‌های بی اساس عنوان کرد و ادامه داد: این گونه اطلاع رسانی‌های کذب از طریق منافقین و جیره خواران به آژانس ارسال می شود که هیچ یک واقعی نیست و شورای حکام در نهایت متوجه خواهد شد که این ادعاها کاملا ساختگی و جعلی است و جز خبرکذب چیز دیگری ندارد.
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست ایران در برابر آژانس برپایه اعتماد سازی است افزود: اعتماد سازی باید متقابل باشد و آژانس نیز باید به گونه‌ای رفتار کند که موجب سلب اعتماد سازی ایران و این حرکت مثبت ما نشود.
وی به تاثیر نتایج نشست ایران و آژانس بر مذاکرات آتی با گروه ۱+۵ در مسکو وبرخی سنگ اندازی‌های غرب در این خصوص اشاره کرد و گفت: غربی‌ها از یک سو بر ادامه مذاکرات تاکید می کنند و از سوی دیگر با پیش بینی نتیجه نشست و برخی تعیین تکلیف‌ها واظهارنظرها نشان دادند نتیجه مذاکرات از نگاه آنها یکی است.
سبحانی نیا با تاکید بر اینکه از نگاه غرب چه گفت‌وگویی صورت گیرد وچه مذاکرهای نباشد آنها دنبال بهانه جویی‌های خود هستند و این شیوه غرب است که تحت تاثیر فشارهای آمریکا و لابی صهیونیست همواره سیاست فشار بر ایران را دنبال می کند.
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فضاسازی‌ها برای تحت فشار گذاشتن ایران و تحمیل دیدگاه‌های غرب در نشست بعدی ۱+۵ با ایران است، تصریح کرد: خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران درمسائل هسته‌ای کاملا مشخص است و تلاش ما نیزدر بهره گیری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای یک اصلی است که از آن کوتاه نخواهیم آمد.
یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گفته بود که از ایران «دعوت» کرده است توافقی را امضاء کند که دسترسی به سایت‌ها، اسناد و افراد مرتبط با برنامه‌ هسته‌یی ایران را برای آژانس فراهم می‌کند.
بنابرگفته وی، دور جدیدی از گفت‌وگوها میان آژانس و ایران احتمالا با حضور هرمان ناکارتس، بازرس ارشد آژانس، رافائل گروسی معاون مدیر کل و علی‌اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس روز جمعه در وین برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۵۱۷۰۹۱۸۳۵۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.