آژانس خواستار دسترسی فوری به تاسیسات پارچین شد

صفحه اصلی » خبر » سیاسی » آژانس خواستار دسترسی فوری به تاسیسات پارچین شد

یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست که فوراً به بازرانش اجازه دسترسی به سایت نظامی پارچین دهد. به گزارش رویترز، یوکیا آمانو، مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه با مطرح کردن چندباره این درخواست، گفت که در مذاکرات آژانس و ایران که از […]

آژانس , پارچین,اخبار ایران

یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست که فوراً به بازرانش اجازه دسترسی به سایت نظامی پارچین دهد.

به گزارش رویترز، یوکیا آمانو، مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه با مطرح کردن چندباره این درخواست، گفت که در مذاکرات آژانس و ایران که از ماه ژانویه سال جاری آغاز شده، هیچ پیشرفت عینی حاصل نشده است.
این مذاکرات به قصد برطرف کردن نگرانی غرب درباره احتمال نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران انجام شده است.

قدرت‌های غربی امیدوار هستند که در بیانیه پایانی نشست فصلی ۳۵ عضو شورای حکام که پشت درهای بسته برگزار می‌شود، فشار‌ها بر ایران که دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان است، تشدید شود.

آقای آمانو در حالی از ایران خواسته که به بازرسان آژانس اجازه دسترسی به سایت نظامی پارچین داده شود که دیروز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت که آمریکا و اسرائیل بر سر تعیین «خط قرمز» گفت‌و‌گو کرده‌اند. اما هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه ایالات متحده تعیین هرگونه ضرب‌الاجل را برای ایران تکذیب کرد.

اسرائیل که گفته می‌شود تنها کشور دارنده زرادخانه اتمی در خاورمیانه است و احتمال دستیابی ایران به بمب اتمی را تهدیدی برای موجودیت خود می‌داند، گفته است که اگر تحریم و دیپلماسی موثر واقع نشود، از گزینه حمله نظامی علیه ایران استفاده خواهد کرد.
بریتانیا، فرانسه و آلمان، سه قدرت عضو اتحادیه اروپا پیش از این خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه ایران شدند. کانادا نیز در اقدامی غیرمنتظره سفارت خود در ایران را بست و روابطش را با این کشور قطع کرد.

یوکیا امانو گفت: ما لازم می‌دانیم که ایران بدون تاخیر دغدغه‌های ما را برطرف کند.
او تاکید کرد: بدون التزام کامل ایران، ما نخواهیم توانست روند حل مسایل باقیمانده، از جمله نگرانی‌ها درباره ابعاد احتمالی برنامه هسته‌ای این کشور را آغاز کنیم.

علی‌اصغر سلطانیه نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران گفت که تهران به همکاری با آژانس ادامه خواهد داد اما ملاحظات امنیتی ایران باید تامین شود.
ایران می‌گوید برنامه‌ هسته‌ای‌اش کاملاً صلح‌آمیز و برای تولید برق است نه برای ساخت بمب اتمی.

 راستی … اگر قسمتی از زندگی تون رو ممتازنیوز تشکیل میده , بهتون توصیه میکنم تولبار ممتازنیوز رو حتما نصب کنید [نصب تولبار] 

کلیدواژه ها: آژانس،اخبار ایران،پارچین


ممتازنیوز پایگاه اطلاع رسانی علمی , فرهنگی , هنری و تفریحی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.