آژانس چشم امنیتی امریکا است/ اعتراف آمریکا به استفاده از بازرسان آژانس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، جی کارنی بدون اشاره به اختلافات بین کشورش با اسرائیل در زمینه برنامه هسته ای ایران گفت: آمریکا و اسرائیل در باره جاه طلبی های برنامه هسته ای ایران توافق نظر دارند اما با این حال آمریکا  “دید” و “چشم هایی” در درون برنامه هسته ای ایران دارد که از این طریق تمام پیشرفت ها و تحرکات هسته ای تهران را زیر نظر دارد.

جی کارنی این اظهارات را روز جمعه و در واکنشی غیر مستقیم به اظهارات یک روز قبل ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مطرح کرده که گفته بود “تهدیدها از سوی ایران امروزبیش از گذشته به یک مسئله ای جدی تبدیل شده است.

ایهود باراک در سخنان خود درباره آخرین بر آورد اطلاعاتی آمریکا از برنامه هسته ای ایران نیز ابراز نگرانی کرده بود. بر آوردی که در آن دسـتاوردهای ایران در برنامه اتمی‌اش “بسیار بیشتر از آن میزانی توصیف شده بود که کارشناسان اطلاعاتی آمریکا تصور آن را می کردند.”

کارنی همچنین در پایان کنفرانس خبری خود به تفسیر اظهارات خود در باره وجود “چشم هایی در درون برنامه هسته ای ایران” پرداخت و گفت که منظور وی از این تعابیر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی است و با توجه به اینکه ایران امضا کننده پیمان منع اشاعه هسته ای (ان پی تی) است لذا باید اجازه بازرسی به آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات اتمی خود را بدهد.

توصیف ماموریت بازرسان آژانس از سوی این مقام آمریکایی در حالی است که در گذشته ایران بارها از ورود برخی بازرسان این نهاد به داخل کشور به دلیل ارتباط آنها با سازمان های اطلاعاتی آمریکا و غرب خود داری کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.