آژانس به یکجانبه‌گرایی در مسئله هسته‌ای ایران پایان دهد

۲۲ آبان ،

یک کارشناس هسته‌ای گفت: همکاری ایران و آژانس باید در مسیری باشد که در آن وظایف و حقوق متقابل ایران و آژانس به صورت روشن مشخص شده باشد.

حسن بهشتی‌پور در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به روند مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: همکاری ایران و آژانس باید در چارچوبی معین و دوجانبه که وظایف و حقوق هر دو طرف به صورت روشن بیان شده باشد، قرار بگیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: در سال‌های اخیر تلاش برای حل مسئله هسته‌ای ایران، به صورت همکاری یک جانبه این کشور با آژانس بوده است که حاصل آن بیش از ۳۰ گزارش تفسیریی است که در دوران البرادعی و آمانو ارائه شده است و آژانس در مقابل همکاری‌های ایران هیچگونه اقدام متقابلی صورت نداده است.

بهشتی‌پور افزود: آژانس بین‎المللی انرژی اتمی در مسئله هسته‌ای ایران نه تنها هیچ تضمینی به این کشور نداده بلکه بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی به متهم ساختن ایران می‌پردازد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان تصریح کرد: ایران در قبال همکاری‌های خود، از آژانس انتظار دارد در یک بازه وقتی همه ابهامات خود را مطرح کند تا جمهوری اسلامی ایران به همه این ابهامات پاسخ داده و پرونده هسته‌ای ایران به روال عادی خود باز گردد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.