آکادمی فیلم آلمان از ورنر هرتسوگ تقدیر می‌کند

۱۲م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، ورنر هرتسوگ در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ با فیلم‌های بلند سینمایی چون «آگیره، خشم خداوند» (۱۹۷۲)، «معمای کاسپار هاوزر» (۱۹۷۴) و «فیتس کارالدو» (۱۹۸۲) نام خود را به عنوان بخشی از جنبش موج نو سینمای آلمان مطرح کرد.
 

او در کنار راینر ورنر فاسبیندر، ویم وندرس، الکساندر کلوگه، فولکر شلندورف و مارگارت فن تروتا از چهره‌های پیشرو سینمای آلمان در آن سال‌ها بود.
 

در سال‌های اخیر فیلم‌های مستند هرتسوگ مانند «مرد گریزلی» (۲۰۰۵)، مستند نامزد اسکار «برخوردها در انتهای دنیا» (۲۰۰۹) و «بند اعدامی‌ها» (۲۰۱۲)، بیش از همه مورد توجه بودند.
 

آیریس بربرن بازیگر و رئیس داوران آکادمی فیلم آلمان در بیانیه‌ای گفت: «ورنر هرتسوگ نه تنها تعدادی از مهم‌ترین و بدیع‌ترین فیلم‌های جنبش موج نو سینمای آلمان را ساخته، بلکه چند فیلم او فرهنگ لغات کشور ما را غنی ساخته است. او به عنوان هنرمندی با نگاه بصری قوی و کسی که همیشه شجاعانه برخورد کرده، همچنان در حال فعالیت است و اخیرا در کنار فیلم‌های بلند داستانی فوق‌العاده خود، تعریفی تازه از سینمای مستند نیز ارائه داده است.»
 

هرتسوگ که از جوایز فیلم آلمان چهار جایزه در کارنامه دارد گفت از تصمیم آکادمی خوشحال است و آن را بالاترین افتخار در سینمای آلمان می‌داند.
  

او این روزها فیلم سینمایی «ملکه صحرا» با بازی نائومی واتس، رابرت پاتینسن و جود لاو را در مرحله پیش تولید دارد. این فیلم دربارهٔ گرترود بل کاوشگر، نویسنده، باستان‌شناس و مشاور سیاسی است که در جنگ جهانی اول با اداره اطلاعات بریتانیا کار می‌کرد و به خاطر تاثیری که در خاورمیانه گذاشت، به نسخه زنانه لورنس عربستان معروف است.
 

مستند «نفرت در آمریکا» تولید شبکه دیسکاوری از دیگر پروژه‌های تازه هرتسوگ است. او همچنین برای ساخت فیلم سینمایی «ورنون خدا لیتل» از روی رمانی نوشته دی.بی.سی. پی‌یر قرارداد امضاء‌ کرده است. داستان درمورد نوجوانی ۱۵ ساله به نام ورنون لیتل است که گرفتار پیامدهای تیراندازی در یک دبیرستان می‌شود.

هرتسوگ پنجم سپتامبر ۱۹۴۲ در مونیخ به دنیا آمد.‌ «نشانه‌های زندگی» اولین فیلم بلند او در سال ۱۹۶۸ برنده جایزه خرس نقره‌ای  جشنواره برلین شد. هرتسوگ در ۱۹۷۵ با «معمای کاسپار هاوزر» سه جایزه از جشنواره کن گرفت و سال ۱۹۸۲ برای «فیتس کارالدو» جایزه بهترین کارگردان این جشنواره را از آن خود کرد.

«استروژک»، «نوسفراتو خون‌آشام» و «جایی که مورچه‌های سبز خواب می‌بینند» از دیگر آثار داستانی مطرح هرتسوگ می باشند.
 

شصت و سومین دوره جوایز فیلم آلمان ۲۶ آوریل در برلین برگزار می‌شود.
 

آکادمی فیلم آلمان بیش از ۱۰۰۰ هزار عضو دارد. از جوایز لولا به عنوان معادل آلمانی جوایز اسکار یاد می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / ۱ مارس / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.