آگاهی دانشجویان در راستای دشمن‌شناسی از اهداف همایش ناتوی فرهنگی

۱۰م اسفند ،

4-1002.jpg

رییس دانشگاه ملایر تلاش برای افزایش بصیرت دانشجویان در راستای دشمن شناسی و نیز ارتقای زمینه‌های فرهنگی در میان آنها را از اهداف اصلی برگزاری همایش ملی ناتوی فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، بهمن امانی با بیان اینکه دشمن امروز به این نتیجه رسیده که از راه تهاجم نظامی نمی‌تواند کشور ما را از پای درآورد به همین سبب به نفوذ از راه فرهنگی دست زده است، اظهارکرد: جنگ‌های اقتصادی از طریق تحریم و فشارهای اقتصادی و تهاجم فرهنگی حربه‌های اصلی دشمن در مقابل ملت ایران است.

وی با بیان اینکه خانواده به معنای واقعی در کشورهای غربی جایگاهی ندارد، افزود: این کشورها به دنبال ترویج فرهنگ خود در کشور ما و دور کردن معنویت و هویت از جامعه ما می باشند.

رییس دانشگاه ملایر افزود: ملت ایران با داشتن ارزش‌های بنیادی و اعتقادات به خود باوری رسیده و به دشمن اجازه رسیدن به اهدافش را نمی‌دهند.

وی با اشاره به موفقیت‌های دانشمندان ایرانی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و نظامی، گفت: این موفقیت‌ها خشم دشمنان را برانگیخته است، البته باید توجه داشت که غفلت ما در برابر دشمنان به معنای پیروزی آنهاست، به همین سبب جوانان و دانشجویان ما باید با بصیرت افزایی آنها را شناخته و در نقطه مقابل خواسته دشمنان حرکت کنند.

وی دانشگاه‌ها را مبدا تحولات در جامعه عنوان کرد و افزود: دانشجویان باید به عنوان الگو در جامعه حضور داشته باشند چرا که جامعه نیز از آنها تاثیر می گیرد.

امانی تاکید کرد: دانشجویان اگر در کنار علم و دانش؛ بالندگی فرهنگی و ارتقای ارزش‌های اسلامی و ملی را در خود تقویت کنند، دشمن هرگز نمی‌تواند کوچکترین خدشه‌ای به کشور وارد کند.

دبیر همایش ملی ناتوی فرهنگی: افزایش ۳۰ درصدی بودجه فرهنگی دانشگاه

همچنین محمد دارایی دبیر همایش ملی ناتوی فرهنگی در دانشگاه ملایر با اشاره به حضور ۳۰۰ دانشجو از ۲۵ دانشگاه و حوزه علمیه سراسر کشور در این همایش، گفت: ۱۱۵ نفر از این دانشجویان پسر و مابقی دختر می باشند.

وی افزود: از سال ۸۶ و با حجم گسترده فعالیت‌های غرب در حوزه‌های فرهنگی شامل سینما، داستان‌ها و رسانه‌ها، به انجام بیش از ۱۰۰ کار آموزشی در کارگروه‌های مختلف پرداخته‌ایم و اکنون شاهد برگزاری چهارمین دوره این همایش هستیم.

دارایی با بیان اینکه ما به دنبال روشن کردن قشر نخبه جامعه در دانشگاه‌ها از ابزارهای مختلف دشمن برای مبارزه با کشور هستیم، تصریح کرد: دشمن شناسی هدف اصلی برگزاری این همایش است، چرا که دشمن علاوه بر ابزارهای فرهنگی در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی کشور را هدف قرار داده است.

دبیر همایش ملی ناتوی فرهنگی با اشاره به میزان بودجه برگزاری چنین همایش‌هایی، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و اقتصاد مقاومتی کشور، طی هم اندیشی با مسوولان دانشگاه ملایر، بودجه کارهای فرهنگی نه تنها کاهش نیافت بلکه در این زمینه در سال جاری ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: دانشگاه ملایر تنها دانشگاهی است که به صورت ویژه در کشور بحث ناتوی فرهنگی را پوشش داده است، به گونه‌ای که بسیاری از اشخاص این دانشگاه را با عنوان ناتوی فرهنگی می‌شناسند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.