آگهی تبلیغاتی حربه موسسات مالی برای کتمان حقایق

برخی شرکت ها و نهادهای مالی که با اتهاماتی مواجه اند، این روزها روش مذمومی را برای جلوگیری از انتشار اتهاماتشان در رسانه ها در پیش گرفته اند و متاسفانه برخی رسانه ها هم ناآگاهانه در این دام افتاده اند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، پس از برملا شدن سوء استفاده سه هزار میلیارد تومانی از سیستم بانکی، برخی نهادهای مالی مانند موسسات مالی و اعتباری و بانکها که در نحوه فعالیتشان ابهام های زیادی وجود دارد، تلاش کرده اند با فرار رو به جلو، رسانه های پیشرو در برملا کردن پشت پرده فعالیتهایشان را به جلوگیری از این کار تشویق کنند.

در همین راستا یک بانک خصوصی در اقدامی گسترده، آگهی های خود را در سطح وسیعی در رسانه ها منتشر کرده است. این روش که با پرداخت پول کلان بابت آگهی ها در پیش گرفته شده، باعث شده که رسانه ها از پرداختن به پشت پرده فعالیت آنها صرف نظر کنند.

این روش درست در روزهای تعطیل ابتدای امسال و بلافاصله پس از غیرقانونی اعلام شدن یک موسسه مالی و اعتباری (ف) توسط بانک مرکزی، با تبلیغ این موسسه در سیمای جمهوری اسلامی ایران کلید خورد.

همچنین مدتی پیش موسسه مالی و اعتباری( ا. ا) که دست کم دوبار اطلاعیه بانک مرکزی درباره غیرقانونی بودن فعالیت آن منتشر شده، نشستی خبری همزمان با روز آزادسازی خرمشهر برگزار کرد که در آن اشاره چندانی هم به نحوه فعالیت این موسسه نشد، اما در پایان آن با اهدای کارتهای هدیه نقدی از خبرنگاران تقدیر شد!

در حال حاضر برخی روزنامه های اقتصادی و سایت های فعال در این حوزه با آگهی های متعدد، نهادهای اقتصادی پرشده اند، و توانسته اند از این راه از ماهی ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان درآمد کسب کنند ،در حالی که بر اساس بخشنامه وزارت ارشاد، باید از انتشار آگهی نهادهای غیرقانونی در رسانه ها خودداری شود.

این روش باعث شده بسیاری از رسانه ها و به خصوص رسانه های اقتصادی که این روزها با مشکلات مالی متعدد رو به رو هستند، در ازای دریافت مبالغی برای حل مشکلات خود، از پرداختن به نحوه فعالیت نهادهای غیرقانونی، دارای ابهام یا دست کم دارای پرونده در سیستم قضایی خودداری کنند.

در پایان این نکته را یادآور میشویم که تبلیغات و بازاریابی برای موسسات اقتصادی اقدامی موثر و مفید می باشد، بطوریکه در کشورهای توسعه یافته تبلیغات و بازاریابی به صنعت سودآوری مبدل گشته ؛اما این صنعت متاسفانه در ایران حرفه ای اجرا نمی شود و برخی مدیران بنگاه های اقتصادی از این شیوه برای جلوگیری از انتشار حقایق و پشت پرده های کثیف خود استفاده می کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.