آیا آبغوره به کاهش وزن کمک میکند؟

آبغوره شما را لاغر نمی‌کند

عکس

ممتازنیوز : این روزها بیشتر غوره‌ها آبدار شده‌ و آماده آبگیری‌ است. غوره میوه نارس انگور است و علاوه بر آبگیری، گرد، رب و ترشی آن را نیز تهیه می‌کنند.

غوره به دلیل اسیدهای فراوان، طعم ترش و طبع سردی دارد و استفاده از آن در سالاد و برخی غذاها از حرارت درون می‌کاهد و عطش را رفع می‌کند.

برخی با این تصور که آبغوره کاهنده چربی خون است، آن را جایگزین داروهای کاهش‌دهنده چربی می‌کنند و بعضی دیگر به گمان آن که با خوردن آبغوره لاغر می‌شوند و از چربی دور شکم‌شان کاسته می‌شود، آن را ناشتا می‌نوشند. اما آیا این تصورات واقعیت دارد؟

آبغوره با افزایش ترشحات معده، اشتها را تحریک می‌کند و در هضم غذاهای چرب و سنگین مفید است. به دلیل این که ویتامین C فراوان دارد التهابات مخاط دهان را نیز کاهش می‌دهد و از خونریزی لثه‌ها پیشگیری می‌کند و به دلیل ترکیبات ضدعفونی کننده، پاک‌کننده معده و روده است.

چنانچه سالادتان را با آبغوره طعم‌دار کنید به جذب مواد مغذی مخلفات سالاد کمک می‌کند. آبغوره به جهت اسیدهای آلی پتاسیم‌دار برای درمان سیاتیک و روماتیسم نافع است و از طریق کلیه‌ها سموم بدن را دفع می‌کند. دوست مهربان کبد است و تا حدود زیادی صفرابر است.

آبغوره را جایگزین دارو نکنید

بنا به گفته متخصصان داخلی، تاکنون هیچ کشف یا فرضیه اثبات‌شده‌ای مبنی بر کاهش چربی خون با استفاده از آبغوره به دست نیامده است. متاسفانه در بسیاری از موارد افراد آبغوره را جایگزین داروهای کاهش‌دهنده چربی خون کرده و مصرف دارو را به کل قطع می‌کنند، اما باید بدانید آبغوره تنها می‌تواند تا حدودی از افزایش چربی خون طبیعی جلوگیری کند. در مواردی که فشار و چربی خون بالا باشد و بنا به تجویز پزشک نیاز به دارو مبرم شود آبغوره کارساز نخواهد بود.

آبغوره، وزنتان را کم نمی‌کند

آبغوره نه‌تنها لاغر نمی‌کند، بلکه مصرف ناشتا و مستمر آن مخاط دستگاه گوارش را تخریب کرده و مستعد ایجاد زخم می‌کند.

متخصصان عقیده دارند چاقی و به تبع آن افزایش چربی‌های دور شکم به دلیل عدم فعالیت فیزیکی و افراط در مصرف غذاهای پرچرب است و هیچ راهی جز بالا بردن فعالیت‌های بدنی و پیروی از یک رژیم غذایی کاهش‌دهنده وزن، آن هم زیر نظر متخصصان مربوط ندارد.

زیاد آبغوره نخورید

آبغوره برای افراد سردمزاج و کسانی که دچار ضعف اعصاب هستند توصیه نمی‌شود و به دلیل ترشی زیاد مقداری از املاح بدن را حل کرده و برای افراد بیمار و سالمند محدودیت مصرف دارد. نظر به این که برای طعم‌دار کردن و جلوگیری از رشد کپک به آبغوره نمک می‌زنند، مصرف آن برای افراد با فشار خون بالا مناسب نیست.

نکته قابل توجه آن که هنگام تهیه آبغوره خانگی، پس از این که آن را داخل شیشه ریختید، شیشه را داخل آب‌جوش قرار دهید.

با این کار از رشد باکتری‌ها و کپک‌ها در طول مدت نگهداری جلوگیری می‌شود. برای خروج هوا نیز تا حد امکان شیشه را با آبغوره پر کنید و در آن را محکم ببندید.

برای تهیه آبغوره و گرد آن بهتر است از غوره عسگری استفاده کنید. غوره‌هایی که هسته درشتی دارد آبغوره را تلخ و گس می‌کند.

طبقه بندی: علمی پزشکی   |   تعداد بازدید: ۱۰۸ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۹ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , آبغوره, آبغوره و کاهش وزن, وزن زیاد, کاهش وزن, کم کردن وزن با آیغوره


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.