آیا آنجلینا جولی دزد است؟ +عکس

به گزارش بویرنیوز به نقل از  مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این بازیگر هالیوودی که برای ساخت فیلمی با عنوان “در سرزمین خون و عسل” از سوی یک روزنامه‌نگار کروات به دادگاه کشیده شده بود، از سرقت ادبی موضوع این فیلم از رمان آن روزنامه نگار تبرئه شد.

جیمز بردداک اولین تجربه جولی در زمینه کارگردانی را اقتباسی از رمان خود خوانده و چند هفته پیش از اکران این فیلم در سال ۲۰۱۱ ، شکایتی را علیه او تنظیم و به دادگاه تسلیم کرده بود.

بردداک ادعا کرده بود این فیلم که درباره ایجاد یک رابطه صمیمانه در جریان جنگ بوسنی بوده، از رمانی که او با عنوان “روح شکسته شده” منتشر کرده بود، گرفته شده است. او در این شکایت ادیت سارکیک یکی از تهیه کنندگان این فیلم را که به جولی کمک کرده بود تا مقدمات کارش را در سارایوو فراهم کند، نیز مقصر شناخته بود.

آیا آنجلینا جولی دزد است؟ +عکس

دادگاه در رای نهایی خود اعلام کرد این دو داستان مشابهت‌های بنیادی ندارند.

کتاب بردداک در سال ۲۰۰۷ نوشته و به زبان انگلیسی نیز ترجمه و منتشر شده است. این داستان در سال ۱۹۹۲ و در یک دهکده کوچک بوسنیایی می گذرد و درباره زندگی مشترک یک مرد کروآت است که با زنی مسلمان ازدواج کرده و جنگ بین این دو فاصله می اندازد، اما این دو دوباره همدیگر را پیدا می کنند.

به گفته قاضی این دادگاه هر چند این دو داستان مشابهت هایی با هم دارد، اما داستان بردداک بر خانواده و قدرت عشق استوار است.

این نخستین باری نیست که یک نویسنده از فیلمی هالیوودی شکایت کرده و نویسندگان متعددی تاکنون هالیوود را به دادگاه کشیده‌اند اما معمولا این شاکیان موفق به دفاع از حقوق خود نمی‌شوند. قاضی این دادگاه نیز با زیر سوال بردن نویسنده این کتاب گفته است، کتاب شما هم با الهام از زندگی واقعی مردمی که این رنج را متحمل شده، نوشته شده اما شما نامی از منابع الهام خودتان نبرده‌اید.

این قاضی همچنین تاکید کرده که جنگ طولانی‌مدت بوسنی می‌تواند منبع الهام افراد زیادی برای گفتن داستان‌های متعدد باشد و این واقعه‌ای تاریخی است که می توان آثار مستند و داستانی متعددی را بر مبنای آن خلق کرد.

در زمان نمایش فیلم جولی، زنان مسلمان بوسنی نیز به نمایش این فیلم اعتراض کرده و اعلام کرده بودند این فیلم همه رنجی را که آنها متحمل شده‌اند، نادیده گرفته و آن را در قالب یک اثر عاشقانه خلاصه کرده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.