آیا آوردن کسانی که خودشان منشا اغتشاش در دانشگاه هستند، می‌توانند آرامش بیاورد ؟

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون آموزش مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات گفت: آوردن کسانی که خودشان منشا اغتشاش در دانشگاه هستند، آرامش را از این نهاد می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدمحمد نبویان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در جریان رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری در مخالفت با محمود نیلی احمد آبادی با بیان این که من از دو جهت به بعضی از مسائل اشاره خواهم کرد، گفت: یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد عدم توجه به ارزش‌های اسلامی در زمان مدیریت نیلی در پردیس دانشکده‌های فنی تهران بود.
 
وی ادامه داد: از جمله در زمان ریاست، ایشان معاونی دارد مسئول مدیرانی که زیردستشان بودند خانمی بوده علاوه بر این که حجاب کامل را رعایت نمی‌کرد به مردان نامحرم هم دست می‌داد.  
 
نماینده مردم تهران تصریح کرد: در زمان مدیریت نیلی دیگر دختر و پسر در ورزشگاه با هم ورزش می‌کردند اردوهای مختلط از جمله سفر به ترکیه که هنوز عکس‌هایش پیش دانشجویان زبانزد است اتفاق افتاد که این‌ها علی‌رغم مخالفت مقام معظم رهبری انجام شده است.  
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: به اندک بهانه‌ای امکان مجوز برای کارهای مختلط بین دانشجویی تحت عنوان جشن‌های عیدانه، جشن‌های پایان سال، جشن‌های آغاز سال تحصیلی، جشنواره رایانه‌ای، کنسرت موسیقی همین مهر ماه داده می‌شود مجوز دادند برای کنسرت‌های موسیقی، اردوهای تفریحی که به صورت مختلط برگزار می‌شود .

وی افزود: از جمله نکاتی که در زمان ایشان اتفاق می ‌فتد تزریق کتبی از روشنفکرانی است  که علیه دین نوشتند اما نکته اساسی‌تر این است که دانشگاه مبدا تحولات در کشور است وقتی می‌تواند تحول ایجاد کند که اساتید و نخبگان ما در دانشگاه آرامش داشته باشند و به تولید علم بپردازند در بحث تکنولوژی باعث رشد کشور شوند.
 
نبویان تاکید کرد: طبیعی است آرامش لازمه اساسی تولید علم در دانشگاه‌هاست اگر عده‌ای بخواهند این آرامش را با کارهای سیاسی به هم بزنند طبیعتا خیانت به حقوق دانشگاهیان کرده‌اند اینجا خوب است که  رئیس‌جمهور توجه کنند من گله‌ای داشتم علی رغم این که شعار اعتدال داده می‌شود اولین شخصی که معرفی می‌شود برای به دست گرفتن وزارت علوم  “میلی منفرد” است ایشان خودش می‌گوید در تحصنی که در اغتشاشات دانشگاه که بعد از فتنه بود حضور داشته و دستگیر شده است و با وساطت آزاد شده است.  
 
وی افزود: آیا آوردن کسانی که خودشان منشا اغتشاش در دانشگاه هستند می‌توانند آرامش بیاورد یا خیر، بعد از ایشان توفیقی معرفی شدند، توفیقی سخنرانی اصلی آن همایش است که به دروغ اعلام می‌کند یکی از سران فتنه ۲۴ میلیون رای آورده است اما نظام دستکاری کرده است.

نبویان گفت: بعد از توفیقی، فرجی دانا برای تصدی وزارتخانه علوم معرفی می‌شود که وی از افرادی که مجلس صلاحیت آنها را به دلیل فعالیت در فتنه و اغتشاشات بعد از آن رد کرده بود، به‌عنوان معاونان خود منصوب می‌کند.
 
این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بعد از فرجی دانا، نجفی معرفی شد که وی نیز بعد از گذشت ۲ ماه از سخنرانی  مقام معظم رهبری، نامه‌ای را امضا می‌کند که نظام جمهوری اسلامی را وحشی خطاب می‌کند. آیا اینها با شعار اعتدال می‌سازد؟

وی افزود: از آقای نجفی زمانی که برای اخذ رأی اعتماد برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش معرفی شده بود، پرسیدم که آیا شما این نامه را امضا کردید؟ و او گفت من امضا کرده‌ام.

نبویان در پایان اظهار داشت: سوابق فتنه و دخالت آقای نیلی احمدآبادی پیش ما هست و فیلمی هم در این زمینه آماده شده که نشان می‌دهد وی در سال ۸۸ در جمع دانشجویی حضور داشته و از اغتشاش‌گران نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته است مبنی بر اینکه حمله به دانشگاه از سوی بسیجیان در مقابل اغتشاش منسوب به تشکیلات مربوط به شما است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.