آیا اعتبارنامه دلخوش و تاج‌گردون به رای مجلس گذاشته می‌شود؟

در پی تصویب اعتبارنامه منتخبان گچساران و صومعه‌سرا در شعب مربوطه بحث‌هایی در این باره مطرح شده که آیا تایید نهایی اعتبارنامه این افراد نیاز به رای‌گیری مجلس شورای اسلامی دارد یا نه.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و رییس شعبه دوازدهم در این باره به ایسنا گفت: دو نظر وجود دارد؛ یکی این‌که با تصویب اعتبارنامه‌ها در شعب نیازی به رای‌گیری درباره‌ی آنها در صحن علنی وجود ندارد که معترضین به اعتبارنامه‌ها معتقد به این رویکرد هستند؛ نظر دیگر هم این است که با توجه به این‌که در آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لفظ تصمیم‌گیری ذکر شده بنابراین اعتبارنامه‌هایی که نسبت به آنها اعتراض وجود داشته ولو در صورت تصویب در شعبه نیازمند رای‌گیری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در این باره خاطر نشان کرد: نهایتا این رییس جلسه است که نظر اصلی را می‌دهد که آیا این اعتبارنامه‌ها نیاز به رای‌گیری در صحن علنی دارد یا نه.

در همین رابطه محمد علیپور سخنگوی شعبه ۱۲ و کمال علیپور سخنگوی شعبه ۱۰ (که اعتبارنامه تاج‌گردون و دلخوش در این شعب بررسی شده) در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کردند که با توجه به تصویب این اعتبارنامه‌ها در شعب مربوطه نیاز به رای‌گیری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان معترض به برخی اعتبارنامه‌ها نیز در جلسات علنی گذشته مجلس در این باره تذکر می‌دادند که هیات رییسه نباید اقدام به تفسیر آیین نامه داخلی کند و اعتبارنامه‌هایی که نسبت به آنها اعتراض وجود دارد در هر حال باید به رای مجلس گذاشته شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.