آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلاست؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحولات منطقه یورو به خصوص سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا تاثیر بسیاری بر تحولات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

خبراقتصادی:به گزارش پایگاه اینترنتی طلا،اف ایکس امپایر، سئوال اصلی سرمایه گذاران این است که در صورت اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود و آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا است؟

بر اساس این گزارش زمانی که بانک های مرکزی بزرگ جهان اقدام به تزریق نقدینگی و انتشار یافتن پول بیشتر می کنند معمولا این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

کاهش ارزش دلار ، یورو یا ین سبب افزایش تقاضا برای خرید طلا در بازارهای توسعه یافته و صنعتی خواهد شد و این مساله به نفع قیمت طلا است.

پس از سال ۲۰۰۹ میلادی زمانی که فدرال رزرو آمریکا اقدام به انتشار یافتن نقدینگی بسیاری کرد این مساله کاملا روشن و آشکار شد و قیمت طلا با شدت افزایش یافت.

در منطقه یورو نیز اقتصادهای بزرگ مثل ایتالیا با رکود و مشکلات بسیاری روبرو می باشند. نرخ بیکاری ایتالیا به بیش از ۱۳ درصد رسیده و اسپانیا و فرانسه نیز با مشکلات مالی و اقتصادی بسیاری مواجه شده اند.

بانک مرکزی اروپا مجبور است برای کمک به اقتصادهای این کشورها سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اجرا و نقدینگی بیشتری را تزریق کند.

بی شک این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

جای تعجب نخواهد بود که بانک مرکزی اروپا نیز طی ماه های آینده سیاست فدرال رزرو آمریکا در تزریق نقدینگی را دنبال کند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.