آیا اینترنت امروز قطع می‌شود؟

۳۱فروردین۱۳،

به دنبال تلاش مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب قانون جنجالی سیپا، هکرهای ناشناس اعلام کردند در روز دوشنبه اینترنت را از کار می‌اندازند.
به گزارش فارس به نقل از پی سی مگ، این قانون با عنوان قانون حفاظت و اشتراک گذاری هوشمند سایبری Cyber Intelligence Sharing and Protection Act با هدف تسهیل جاسوسی دولت آمریکا در امور خصوصی مردم و دسترسی به اطلاعات اینترنتی آنها به بهانه حفاظت از امنیت ملی ایالات متحده تصویب خواهد شد.
هکرهای ناشناس همچنین از مالکان وب پایگاه اینترنتی های اینترنتی خواسته اند تا صفحات خود را از حالت عادی خارج کنند و به جای آنها صفحاتی را با محتوای اعتراضی جایگزین کنند. این اشخاص خواستار همکاری گسترده اعتراضی در این زمینه نیز شده اند.
هکرهای ناشناس پیش از این در ۱۸ ژانویه سال ۲۰۱۲ هم با موفقیت یک اقدام اعتراضی را در اینترنت سازمان داده بودند. هدف از این اعتراض قانون جنجالی دیگری به نام Stop Online Piracy Act (SOPA) بود که به بهانه مقابله با نقض کپی رایت تعطیل کردن وب پایگاه اینترنتی ها و وبلاگ های حاوی محتوای سیاسی و اجتماعی اعتراضی را در دستور کار خود قرار داده بود. در جریان این اعتراض ۷۰۰۰ وب پایگاه اینترنتی و از جلمه وب پایگاه اینترنتی هایی مانند ویکی لیکس و گوگل و وموزیلا نیز با هکرهای ناشناس همراهی کرده و به این اعتراض پیوستند.
اگر چه قانون یاد شده بایگانی شد، اما طرح جایگزین آن یعنی CISPA حاوی تمامی مفاد طرح قبلی و مفاد تازه دیگری است که آزادی عمل شهروندان آمریکا در زمان استفاده از اینترنت را هر چه بیشتر محدود می کند. در این طرح هم پیش بینی شده که پایگاه اینترنتی های میزبانی کننده محتوای ناقض کپی رایت برای همیشه از دسترس خارج شوند. همچنین ISP ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات ویزبانی باید اطلاعات مدیران این پایگاه اینترنتی ها را در اختیار مقامات قضایی آمریکا قرار دهند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.