آیا اینتل پایش را از بازار کامپیوتر های شخصی بیرون خواهد کشید؟ – اخبار فناوری

اینتل روز پنجشنبه از پردازنده جدیدی رونمایی کرد که نام کدی آن Clover Trail است. تراشه Atom Z2760 نیز قرار است همزمان با عرضه ویندوز ۸ در ماه اکتبر ، معرفی شود. این تراشه به منظور بالابردن عمر باتری و بهبود عملکرد تبلت های مبتنی بر ویندوز ۸ طراحی شده است.

از آنجاییکه اینتل همچنان بر بازار کامپیوتر های شخصی مسلط است ، ورود به بازار تبلت ها که تراشه های ARM آن را  قبضه کرده اند ، می تواند گام بزرگی برای این کمپانی تلقی شود.

تبلت ها، بازار را از انحصار کامپیوتر های شخصی خارج کرده اند و هم اکنون فروش بالاتری هم نسبت به آنها دارند. بنابراین ورود به این بازار پر سود و در حال رشد برای کمپانی به عظمت اینتل ، ضروری بود.

دن اولدز، تحلیلگر The Gabriel Consulting Group در این باره گفته است: اینتل تا کنون ، بازار پرسود اسمارت فون ها و تبلت ها را از دست داده بود در حالیکه حجم عظیمی از تراشه ها ، امروزه برای این دستگاه ها تولید می شوند. این کمپانی باید در این بازار عظیم که روز به روز هم گسترده می شود ، سهمی برای خود پیدا می کرد.

البته فقط اولدز نیست که اینگونه فکر می کند! تحلیلگران دیگری هم مثل کریگ الیس و پاتریک مورهد با وی هم عقیده اند. البته مورهد روی این نکته تاکید دارد که ورود به بازار تبلت ها برای اینتل، گام اول تلقی می شود و این کمپانی باید به فکر رقابت با آی پد باشد. از آنجا که آی پد ، پردازنده A5X خود اپل را دارد، درصد کوچکی از بازار برای اینتل باقی خواهد ماند.

اگرچه مورهد به این نکته هم اشاره کرده است که شاید با ترکیب تراشه Atom Z2760 اینتل با ویندوز ۸، مشتریان بیشتری به سمت تبلتی به جز آی پد اپل جذب شوند. وی افزود: Clover Trail برای رقابت سر به سر با اپل طراحی نشده بلکه هدف اصلی اش تمرکز بیشتر بر روی بازاری پر سود و درحال رشد بوده است.

با اینکه اینتل بهتر است هرچه سریعتر پایش را از بازار کامپیوتر های شخصی بیرون بکشد اما مورد هد معتقد است که هنوز برای اعلام مرگ لپ تاپ ها و کامپیوتر های رومیزی خیلی زود است.

“برای اینتل ، موفق ظاهر شدن در بازار تبلت ها و اسمارت فون ها بسیار حیاتی است. فراموش نکنیم که اینتل هنوز بر بازار کامپیوتر های شخصی مسلط است و آنها هنوز انرژی مورد نیاز ابرها را تامین می کنند. مردم امروزه شدیدا به سمت موبایل ها و تبلت ها جذب شده اند ، اما تا وقتی که تمام نیازهای ما به حضور یک کامپیوتر شخصی برطرف نشده است، نباید صحبت از مرگ آنها بکنیم!”

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.