آیا این معجزه را در زندگی تجربه کرده‌اید؟+ یک قانون شگفت جهانی

به گزارش خبرآنلاین، «معجزه شکرگزاری» نوشته «راندا برن» نویسنده کتاب های مشهور و پرفروش «راز» و «قدرت» با ترجمه وامق عسکری از سوی نشر صدای معاصر منتشر شده است. در این کتاب، ‌۲۸ تمرین وجود دارد که به گونه‌ای ویژه طراحی شده است تا به شما بیاموزد که چگونه نیروی قدرشناسی را به کار بگیرید و سلامت، پول و شغل و روابط خود را بهبود بخشید و کاری کنید تا کوچک‌ترین خواسته‌ها و بزرگ‌ترین آرزوهاتان به حقیقت بپیوندد. شما همچنین خواهید آموخت که چگونه مشکلات خود را حل کنید و هرگونه موقعیت منفی را تغییر دهید…هرکدام از این تمرینات انباشته‌ای از آموزش‌های ناپیدا در خود نهفته دارد که دانش شما را به شدت افزایش می‌دهد؛ در هر تمرین شما بیشتر و بیشتر خواهید آموخت که زندگی چگونه کار خواهد کرد. و داشتن آن زندگی که در رویا‌تان پرورانده‌اید چه قدر ساده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم که جمله‌ای که در ادامه می‌آید از انجیل متی در کتاب مقدس برداشت شده و در طیِ چند سده افراد را سرگشته و از درک خود عاجز نگاه داشته است: «هرکس که اراده کرده تا بیشتر دریافت کند، به حد کفایت دریافت داشته است. هرکس که این‌گونه نخواسته است، داشته‌هایش از او بازگرفته خواهد شد.»

باید اعتراف کنیم که این متن هنگام خواندن، غیرمنصفانه به نظر می‌رسد. چراکه می‌گوید ثروتمند، ثروتمندتر و فقیر، فقیرتر می‌شود. ولی در این متن معمایی نهفته است که گره‌اش باید گشوده شود. رازی که باید برملا شود و هنگامی که به این راز پی ببرید، دنیایی نوین در پیش چشمان شما روشن می‌شود. پاسخ این راز که قرن‌هاست از انسان پنهان مانده یک واژه‌ی ناپیداست: قدردانی (نمک شناسی)

«هرکس که قدردان و سپاسگزار باشد بیشتر و به حد کفایت به او عطا خواهیم کرد. هرکس که قدردان نباشد، هرآنچه راکه دارد از او بازمی‌ستانیم.»

با آشکارسازیِ یک واژه‌ ناپیدا، یک متن مرموز همچون کریستال، شفاف می‌شود. دو هزار سال از تاریخ ثبت این متن گذشته است، ولی امروز نیز مانند هر روز دیگر حقیقت آن آشکار است: اگر زمان را برای قدرشناسی مغتنم نشمارید، به بیشتر دست نخواهید یافت و هرآنچه راکه دارید نیز از دست خواهید داد. وعده‌ای که با قدرشناسی به حقیقت می‌پیوندد در این واژه‌ها نهفته است: اگر قدردان باشید به شما بیشتر و در حد فراوانی داده خواهد شد.

در کتاب مقدس قرآن، بر وعده‌ قدرشناسی تأکید شده است:  «به یاد آور هنگامی را که پروردگارت فرمود: اگر قدرشناس باشی به تو بیشتر عطا خواهم کرد و اگر ناسپاسی کنی بر تو عذابی دردناک را فرود خواهم آورد.»

مهم نیست که پیرو چه دین و آیینی هستید یا به طورکلی آدمی مذهبی هستید یا خیر، این جمله‌های کتاب مقدس و قرآن، زندگیِ شما را دربرخواهد گرفت. آنها قانون بنیادی و اساسیِ علم و جهان را بر شما آشکار می‌کنند.

این قانونی جهانی است
قدرشناسی به سان قانونی جهانی عمل می‌کند که تمامیِ زندگیِ شما را دربرمی‌گیرد. براساس قانون جذب، که تمام انرژی و نیروی موجود در جهان پیرامون ما را از شکل‌گیریِ اتم‌ها تا حرکت گیاهان، را دربردارد، «هر چیزی،‌ مشابه خود را جذب می‌کند.»

این بدان علت است که سلول‌های هر موجود زنده‌ای توسط قانون جاذبه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که این روند درباره‌ی اشیا نیز صادق است. در زندگیِ شما قانون برتفکر و احساسات‌تان حکومت می‌کند. چراکه آنها نیز انرژی هستند، پس هرآن‌چه را که می‌اندیشید یا هرچه را که احساس می‌کنید به سوی خود جذب می‌کنید. اگر می‌اندیشید «کارم را دوست ندارم»، «پول کافی به دست نیاورده‌ام»، «نمی‌توانم شریک ایده‌آلم را بیابم»، «نمی‌توانم قبض‌هایم را پرداخت کنم»، «او قدرمرا نمی‌داند»، «بچه‌ام مشکل‌آفرین است»، «با والدین‌ام راحت نیستم»، «همسرم افتضاحه»، «ازدواج من به مشکل برخورده»، بیشتر آنها را به سمت خود جذب می‌کنید، ولی اگر بیشتر به چیزهایی بیندیشید که از آنها راضی و سپاسگزارید، مانند «کارم را دوست دارم»، «خانواده‌ام از من بسیار حمایت می‌کنند»، «من بهترین تعطیلات را داشتم»، «من امروز احساس فوق‌العاده‌ای داشتم» یا «تعطیلات بسیار زیبایی را در پیک نیک در کنار پسرم گذراندم»، شما مخلصانه و صادقانه قدرشناسی را احساس خواهید کرد، قانون جذب به شما می‌گوید که بیشتر از پیش مسائل و فرصت‌ها را به دست خواهید آورد. همانگونه که آهن به سوی آهنربا کشیده می‌شود، قدرشناسیِ شما نیز همچون آهن‌ربا عمل می‌کند. هرچه بیشتر قدرشناس باشید، فراوانی و موهبت‌های بیشتری را به سوی خود جذب خواهید کرد. این یک قانون جهانی است!

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب و یا محصول فرهنگی مورد نظر خود را سفارش دهند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

بخش  هایی از این کتاب پرفروش و پرمخاطب را در ادامه می خوانید:

مواهب‌تان را بشمارید
«وقتی شمارش مواهبی را شروع کردم که در زندگی نصیب‌ام شده بود، کل زندگی‌ام تغییر کرد.» بیلی نلسون (۱۹۳۳) – موزیسین

بی‌تردید شنیده‌اید که دیگران از عبارت «مواهب‌ات را بشمار» استفاده می‌کنند. وقتی به چیزهایی می‌اندیشید که برای‌شان سپاسگزارید، در حقیقت شما در حال شمارش آنها هستید. ولی چیزی که امکان دارد از آن آگاه نباشید آن است که شمردن موهبت‌هاتان یکی از مهم‌ترین تمرین‌هایی‌ست که تاکنون انجام داده‌اید، و در حقیقت به گونه‌ای جدی زندگیِ شما را تغییر خواهد داد و دیگرگون خواهد کرد.

وقتی در مقابل چیزهایی که دارید سپاسگزار باشید، صرف‌نظر از هر اندازه کوچک بودن‌شان، درخواهید یافت که روند افزایش آن چیزها خیلی زود شتاب می‌گیرد. اگر برای پولی که دارید سپاسگزار باشید، هر چقدر که باشد، آن گاه خواهید دید که پول شما به صورت غیرقابل باوری افزایش خواهد یافت، اگر برای ارتباط‌هاتان قدرشناس باشید، آنگاه خواهید دید که اگر روابط شما تاکنون خوب هم نبوده به گونه‌ی معجزه‌آسایی بهتر می‌شود. اگر برای کاری که دارید سپاسگزار باشید حتی اگر کار رویایی‌تان نیز نباشد متوجه خواهید شد که شرایط آن‌چنان پیش خواهد رفت که از کارتان لذت می‌برید و موقعیت‌های کاریِ بهتری به سراغ‌تان می‌آید. وقتی موهبت‌های داشته‌ خود را درنظر نمی‌گیریم و آن‌ها را سبک سنگین نمی‌کنیم، آن گاه به صورت ناخودآگاه به شمارش و درنظر گرفتن نقاط منفیِ کار می‌پردازیم. هنگامی که درباره‌ نداشته‌هامان صحبت می‌کنیم، ما نکات منفی را می‌شماریم. هنگامی که به دنبال تقصیر و اشتباه در دیگران می‌گردیم، منفی‌ها را ‌شمارش می‌کنیم یا وقتی که درباره‌ ترافیک یا معطل شدن و ایستادن در صف، یا تأخیرها، مشکلات دولت‌ها یا نداشتن پول کافی و یا حتی وضع هوا غُر می‌زنیم، وقتی جنبه‌های منفی را می‌شماریم ناخواسته مقدارشان افزایش می‌یابد ولی در عین حال موهبت‌های در راه نیز از بین می‌رود. من هر دو روش را امتحان کرده‌ام، موهبت‌هایم را شمرده‌ام و گاهی نیز بدهی‌ها را. من می‌توانم شما را مطمئن کنم که برشمردن موهبت‌ها تنها راهی است که می‌توانید در زندگی از فراوانی برخوردار شوید.

«بهتر است هنگام شمردن موهبت‌ها، شمارش از دست‌ات خارج شود تا اینکه به خاطر شمردن مشکلات ، موهبت‌ها از دل‌ات خارج شوند.»مالتبی. د. باب کوک (نویسنده و کشیش)

نخستین کاری که هر صبح یا در اولین فرصت در این روز باید انجام دهید آن است که موهبت‌های خود را بشمارید. شما برای این‌کار می‌توانید از کامپیوتر یا کتاب مخصوص یا یک دفترچه استفاده کنید تا تمام قدرشناسی‌تان را در یک جا قرار دهید. قرار است امروز شما ده موهبتی را لیست کنید که در زندگی داشته‌اید و برای آن قدرشناس هستید. هنگامی که انیشتین سپاسگزاری می‌کرد، می‌اندیشید که چرا باید قدردان باشد. هنگامی که شما علت آنچه را بدانید که برایش قدردان هستید، آنگاه مرتبه قدرشناسی را بهتر احساس خواهید کرد. به خاطرداشته باشید که عملکرد قدرشناسی به توجه و میزان احساس شما بستگی دارد بنابراین برای هر مورد روی لیست‌ تهیه شده علت قدردانی‌تان را نسبت به آن بنویسید.

در اینجا چند روش نمونه برای لیست‌تان ارائه شده است:
– من بسیار خوشبختم که —– را دارم زیرا —– .
– من بسیار راضی و خوشحالم از داشتن —– چرا که —– .
– من به راستی برای —– سپاسگزارم زیرا —– .

پس از آنکه تهیه و تنظیم لیست خود را به پایان بردید، به ابتدا برگردید و هر مورد را بخوانید، یا آرام یا با صدای بلند. هنگامی که به پایان هر موهبت رسیدید، کلمه‌ سپاسگزارم را سه بار تکرار کنید. سپاسگزارم، سپاسگزارم، سپاسگزارم. و حس قدرشناسی را برای آن موهبتی که نصیب‌تان شده به شدت احساس کنید. برای آنکه حس سپاسگزاریِ بیشتری داشته باشید می‌توانید نسبت به خداوند، جهان، خوبی‌ها، روح، زندگی، نیکی و یا هر مفهومی که به آن اعتقاددارید احساس سپاسگزاری کنید.

…برای احساسات‌تان، برای چشمان‌تان که با آنها می‌بینید، برای گوش‌هایی که با آنها می‌شنوید و یا دهان‌تان که با آن حرف می‌زنید و یا بینی‌ای که با آن بو می‌کشید، پوستی که با آن لمس می‌کنید، می‌توانید سپاسگزار باشید. شما می‌توانید برای پاهایی که با آن راه می‌روید یا دست‌هایی که کارهاتان را با آنها انجام می‌دهید یا صدایی که می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید سپاسگزار باشید. برای سیستم ایمنیِ بدن‌تان که شما را سالم می‌دارد و تمام ارگان‌های بدن‌تان که شما را زنده نگه می‌دارند می‌توانید سپاسگزار باشید. همچنین برای شکوه و عظمت ذهن و اندیشه‌ی انسانی‌تان که هیچ تکنولوژیِ کامپیوتری نمی‌تواند رقیب آن باشد، ‌باید قدرشناس و سپاسگزار باشید.

 
«به دقت به موهبت‌هایی اندیشه کن که در حال حاضر داری و هر فردی هم مقدار بسیار زیادی از آنها را دارد و هرگز درباره‌ بدشانسی‌هایی میندیش که در زندگیِ همه کس یافت می‌شود.» چارلز دیکنز (۱۸۱۲-۱۸۷۰) – نویسنده

در ابتدای کار با این تمرین‌ها باید چند روز اول را به صورت پشت سر هم برای بدل شدن قدرشناسی به یک عادت تمرکز کنید. هر چیزی که شما را نسبت به قدرشناس بودن تشویق و ترغیب می‌کند، به شما یاری می‌دهد تا زندگی‌تان را به طلا تبدیل کنید و این به درستی همان چیزی است که این تمرین شما را برای آن آماده می‌کند. لی براور، تمرین قدرشناسی را در فیلم و کتاب راز ارایه کرده است. آنجاکه او درباره‌ی آن پسر مُردنی می‌گوید که پدرش از نیروی قدرشناسی و شکرگزاری برای بهبودیِ پسرش استفاده کرد و پسر سلامتیِ خود را بازیافت. از آن موقع تمرین قدرشناسی برای بسیاری به عنوان عامل موفقیت به حساب آمده که از آن برای دستیابی به پول و شفا و شادمانی استفاده کرده‌اند.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب و یا محصول فرهنگی مورد نظر خود را سفارش دهند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.