آیا باتری خودروهای الکتریکی رو به اتمام است؟

این خبر امروز شنبه ۱۳م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

آیا باتری خودروهای الکتریکی رو به اتمام است؟

عصرخودرو : در مقایسه با آمریکا که از سال گذشته اعلام نموده بود می خواهد تا سال ۲۰۲۴ یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در خیابان ها داشته باشد چین برای ۵۰۰ هزار دستگاه برنامه ریزی نموده بود اما واقعیت ها نشان می دهد که این هدفگذاری بسیار بلندپروازانه بوده است.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از بلومبرگ، فروش خودروهای برقی قابل اتصال به پریز در کشور چین حتی به انضمام خودروهای هیبریدی قابل شارژ بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ به رقم ناقابل ۱۳ هزار دستگاه رسید و بعید است ظرف سه سال آینده جهش خاصی اتفاق افتاده و هدف گذاری ۵۰۰ هزار دستگاهی محقق شود.

سه سبب برای عدم تحقق این برنامه برشمرده اند: اول و مهمتر از همه قیمت و بها های بسیار بالا برای مصرف نماینده، دوم عدم تمکن کافی خودروسازان برای حمایت از خودروهای الکتریکی و سوم عدم ریسک از سوی تأمین نمایندگان تراز اول در سرمایه گذاری برای رونق این خودروها و در نهایت فقدان تخصص تکنولوژیکی کافی در میان تأمین نمایندگان برای توسعه فناوری های مورد نیاز است. همین عوامل سبب شده که هنوز پیمایش به ازای هر بار شارژ و طول وقت مورد نیاز برای شارژ باتری این خودروها به حد مطلوب نرسد. از این رو در حال حاضر خودروهای الکتریکی قابل رقابت با خودروهای بنزینی نمی باشند. این جا است که نشان می دهد تا پروژه ها به قابلیت تجاری شدن نرسند حتی سیاست گذاری ها و مشوق ها هم سبب رونق آن پروژه ها نخواهند شد.

شنبه ۱۳ آبان   ۲:۶

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.