آیا با طلاق مرگ زودتر به سراغمان می آید!

۰۵م آذر ،
ممتاز نیوز: افزایش آمار طلاق در کشور ما را براین داشت تا به بررسی طلاق برجسم وروح انسان و کاهش طول عمر اشخاص بپردازیم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران این روزها صحبت از طلاق بسیار شده. اگر به آمار طلاق در کشور نگاهی بیندازیم، سببش را می فهمیم. تقریبا همه مردم از اینکه طلاق چه پیامدی را برای فرد و اجتماع به دنبال دارد، کم وبیش با خبرند، اما در این گزارش می خواهیم از پنجره ای دیگر به این معضل اجتماعی نگاه کرده و ببینیم که آیا طلاق برکاهش طول عمر اشخاص تاثیر گذار است یا خیر؟

در همین راستا گفتگویی انجام دادیم با دکتر فردوسی رواشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و نظر اورا جویا شدیم.

او گفت: طلاق مشکلاتی مانند تنهایی، استرس وتنش، تغییر در فرم زندگی ودیدگاه اجتماعی و کمبودهای اقتصادی را به همراه داشته و زوجهایی که دارای فرزند می باشند بعد از طلاق و علاوه بر مواردذکر شده با مشکلات فرزندانشان هم دست به گریبانند.

وی اینگونه ادامه داد: اشخاص مطلقه وبه طور کلی آدمهای تنها، وقتی با مشکلات مختلف مواجه می شوند ودر استرس و تنش های روانی قرار می گیرند، چون فاقد حمایت های عاطفی و ارتباطی می باشند وبه مرور زمان سیستم ایمنی روانی آن ها ضعیف شده و حساس و رنجور می شوند و در مقابل کوچکترین مشکلات واکنش های روانی تندی را از خود نشان می دهند این ضعف روانی درصد ابتلا به بیماری های روحی و روانی والبته جسمی را در آن ها افزایش داده اگر این اشخاص در طولانی مدت در معرض این فشارها قرار داشته باشند در اثر ضعف شدید سیستم ایمنی احتمال ابتلا به بیماری های خطرناک در آن ها افزایش می یابد.

از طرفی نتایج تحقیقاتی که توسط پژوهشگران دانشگاه آریزونا انجام شد، نشان دادکه اشخاص مطلقه نسبت به اشخاص متاهل در خطر مرگ زودرس می باشند.

وقتی نظر دکتر فردوسی را در این باره خواستیم گفت: نمی توان گفت که طلاق به طور مستقیم سبب مرگ زودرس در اشخاص می گردد، اما با توجه به توضیحاتی که داده شد، طلاق به سبب مشکلات و تنشهایی که برای انسان به همراه دارد برسلامت جسم و روح او روحی در انسان شود ،بنابراین می توان گفت که طلاق در این زمینه تاثیری غیر مستقیم دارد.

البته توجه به این نکته هم ضروری است که درست است طلاق امروزه به یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی تبدیل شده اما پایان زندگی نیست ،هیچ کس طلاق را پیشنهاد نمی کند ولی باید به این نکته توجه داشت که گاهی زندگی زناشویی برای مردو زن آنقدر سخت و غیر قابل تحمل می گردد که آسیب های ناشی از طلاق بسیار کمتر از زمانی است که در زندگی مشترک بسر می برند، بنابراین طلاق را تنها راه اشخاص می یابند. به هرحال امیدواریم در آینده شاهد کاهش آمار طلاق و آسیب های ناشی از آن باشیم.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.