آیا با فردی مناسب ازدواج کرده‌اید؟

واقعاً از کجا می‌توانید بفهمید با فردی مناسب ازدواج کرده‌اید؟

پاسخ اینجاست.

هر رابطه‌ای یک چرخه دارد. در ابتدا، شما عاشق همسرتان می‌شوید. مدام منتظر تماس‌ها و نوازش‌هایش هستید و خصوصیات و شخصیت همسرتان برایتان جذابیت زیادی پیدا می‌کند.

اینکه عاشق همسرتان شوید کار سختی نیست. درواقع، تجربه‌ای بی‌اختیار است که هیچ چیز آن دست خودتان نیست.

درمورد آدمهای عاشق گاهی می‌گویند در دام عشق افتاده است. به تصویری که این جمله به ذهنتان می‌آورد فکر کنید. نشان می‌دهد که هیچ چیز دست خودتان نبوده است و ناغافل و بدون کنترل و اراده خودتان در آن اسیر شده‌اید!

عاشق شدن آسان است. عاشق شدن تجربه‌ای منفعل و خودبه‌خودی است.

اما بعد از گذشت چند سال از ازدواج، آن رضایت‌مندی و شادی اوایل ازدواج ناپدید می‌شود. این چرخه طبیعی هر رابطه است. شاید کُندتر اتفاق بیفتد اما حتماً می‌افتد.

تماس‌های تلفنی کم‌کم آزاردهنده می‌شوند (اگر تماسی وجود داشته باشد!)، ناز و نوازش عاشقانه همیشه خوشایند نیست و خصوصیات همسرتان خیلی وقت‌ها نه‌تنها به نظرتان جذاب نمی‌آید بلکه دیوانه‌تان می‌کند.

علائم این مرحله در هر رابطه متفاوت است اما اگر به ازدواج خودتان فکر کنید، متوجه یک تفاوت شگرف بین مرحله اولیه و مرحله راکدتر یا حتی عصبانی‌تر خواهید شد.

در این نقطه، شما و همسرتان از خود می‌پرسید، “آیا با فرد مناسبی ازدواج کرده‌ام؟” و از آنجاکه شما و همسرتان به عشقی که در ابتدا داشتید فکر می‌کنید، آرزو می‌کنید که کاش آن تجربه را با فردی دیگر داشته باشید.

اینجاست که ازدواج‌ها برهم می‌خورد. افراد همسرشان را دلیل نارضایتی خود می‌دانند و برای ارضای خود در خارج از زندگی زناشویی جستجو می‌کنند.

رضایت خارج از زندگی زناشویی به شکل‌ها و روش‌های مختلف صورت می‌گیرد. بی‌وفایی و خیانت مشخص‌ترین آن است. اما گاهی‌اوقات افراد به کار، یک سرگرمی، مذهب، دوست، تلویزیون یا موادمخدر روی می‌آورند.

اما پاسخ این معما خارج از ازدواجتان نیست. دقیقاً درون آن است.

منظورمان این نیست که نمی‌توانید عاشق کسی دیگر شوید. می‌توانید و به طور موقت احساس خوبی پیدا می‌کنید. اما باز هم با گذشت چند سال به همین وضعیت می‌رسید. زیرا رمز موفقیت در ازدواج پیدا کردن فردی کامل و بی عیب نیست، یاد گرفتن این است که کسی که پیدا کرده‌اید را دوست بدارید.

عشق ماندگار تجربه‌ای منفعل و خودبه‌خودی نیست. همینطوری برایتان اتفاق نمی‌افتد. عشق ماندگار “پیداکردنی” نیست. باید آن را به مروز زمان بسازید. این عشق نیازمند صرف زمان، تلاش و انرژی است. و مهمتر اینکه، نیازمند خِرد است. باید بدانید که برای ماندگار کردن عشقتان چه باید بکنید.

اشتباه نکنید. عشق معما نیست. کارهای خاصی هست که می‌توانید برای موفقیت در ازدواجتان انجام دهید.

همانطور که دنیا قوانین ظاهری دارد (مثل جاذبه زمین)، روابط هم قوانینی برای خود دارند. درست مثل اینکه یک رژیم‌غذایی و برنامه ورزشی خوب شما را از نظر جسمی قوی‌تر می‌کند،

یکسری عادات خاص در رابطه نیز ازدواجتان را مستحکم‌تر می‌کند. یک رابطه علت و معلولی مستقیم است. اگر قوانین آن را بدانید و رعایت کنید، نتایج آن قابل پیش‌بینی خواهند بود.
انجمن های تخصصی فلش خور – تمامی انجمن‌ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.