آیا تئاتر صاحب خانه می‌شود؟

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

هشت سال از کلنگ زدن ساختمان تازه خانه تئاتر می‌گذرد؛ این در حالی است که مدیر عامل خانه تئاتر هنوز از کمبود بودجه برای تکمیل این ساختمان سخن می‌گوید.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین،در ۱۳ اسفند سال ۱۳۸۴ کلنگ ساختمان تازه خانه تئاتر در خیابان سمیه به زمین زده شد و پس از آن بارها ساخت این مکان به سبب نبود بودجه مناسب متوقف شد. در سال ۱۳۸۸ محمد حسین ایمانی‌خوشخو معاون هنری وقت و حسین پارسایی مدیر مرکز هنرهای نمایشی وقت از این مکان بازدید کردند و ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر توضیحات مراحل کار را طی گزارشی به آنها اعلام کرد و مسولین قول مساعدت‌های لازم را دادند. در سال ۱۳۸۹ پیرو نگرانی‌های هیات مدیره خانه تئاتر مبنی بر اتمام قرارداد اجاره ساختمان فعلی، به دستور قالیباف شهردار تهران ۳ سال دیگر به خانه تئاتر اجازه سکنی در محل فعلی در خیایان صبا داده شد، حالا اما سال است.

ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر به هنرآنلاین گفت: در تکمیل بخش‌هایی از ساختمان تازه هنوز نیازمند بودجه هستیم که این بخش‌ها نیمه‌کاره مانده است. در طبقات اداری مرحله سفیدکاری را تمام کرده‌ایم و پنجره‌ها هم نصب شده‌اند. نقاشی‌ها و درها هنوز باقی مانده است و دستگاه‌های مربوط به تهویه و گرمایشی را تحویل گرفته‌ایم؛ ولی هنوز بخش‌هایی را نیمه‌کاره داریم ضمن اینکه مبلمان و کارهای دیگر هم هنوز باقی است.

وی در ادامه افزود: ما همیشه سعی کردیم از جاهای مختلف کمک بگیریم ضمن اینکه اخیرا به هر طرفی می‌رویم کمتر این امکان به وجود می‌آید. خانه تئاتر برای هزینه‌های جاری خود مشکل دارد و طبق آخرین تفاهم‌نامه ما در سال قبل با مرکز هنرهای نمایشی ۸۰ میلیون تومان از تعهدات این اداره هنوز به ما پرداخت نشده است. امیدوارم بتوانیم حقوق پرسنل خانه تئاتر را بپردازم.

یادآور می‌شود، ساختمان مرکزی خانه تئاتر با زیر بنای ۳۶۶ متر و ۵۲۲ متر بنا با بودجه ۲۰۰ میلیون تومانی، سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور سابق خریداری شد و با توجه به این که ساختمان خانه تئاتر برای ایجاد یک مجتمع فرهنگی و هنری نیاز به اجازه تغییر کاربری داشت، این مجوز اوایل مرداد ماه سال ۸۵ صادر شد و به دستور قالیباف شهرداری تهران، مجوز تغییر کاربری از یک محل مسکونی به یک مجتمع فرهنگی و هنری طبق ضوابط داده شد.

انتهای پیام/ب
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.