آیا تفاوت مسواک زدن صبح و شب را می‌دانید؟

به گزارش ممتازنیوز، دکتر محمد حسین خوشنویسان رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفتگو با  باشگاه  خبرنگاران افزود: شعار ما برای کاهش آمار دندان های پوسیده و بهداشت دهان و دندان سالم نگاه داشتن دندان های سالم است.
وی گفت: کشوری مثل اسکاندیناوی ۲۰ سال است که جمعیت آن تنها یک دندان پوسیده هم نداشتند که این امر تنها با آموزش و مراقبت صورت گرفته است.
خوشنویسان ادامه داد: اگر آموزش مداوم و حساسیت مراقبت از دندان ها به صورت مداوم در کشور صورت گیرد می‌توانیم آمار پوسیدگی دندان های پوسیده هر فرد را در کشور کاهش دهیم، در واقع باید حتی کسانی که دندان های ترمیم شده دارند را به خوبی نگهداری کنند.
وی عنوان کرد: اگر فردی روزی دو بار یعنی صبح و شب به طور مناسب مسواک بزند می‌تواند پوسیدگی دندان را از خود دور کند .در هنگام شب ترشح بزاق کم و حتی متوقف می‌شود و میکروب های دهان از مواد غذایی موجود در لا به لای دندان تغذیه می‌کنند و با تولید اسید می‌ توانند مبنای دندان را تخریب کنند.
خوشنویسان تصریح کرد: این امر برای بچه های زیر سه سال در  خصوص دندان های فک بالا شایع است باید توجه داشت که به هنگام شب به اندازه جمعیت کل کره زمین میکروب در دهان وجود دارد که ماندن آنها در  دهان می‌توانند باعث ضرر زیادی به  دندان ها شود ،بنابراین مسواک شب از تخریب جلوگیری می‌کند.
رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: بعد از خوردن صبحانه کاملا جریان بزاق ادامه دارد و حتی افزایش می یابد که با زدن مسواک همراه با خمیر دندان این زمینه فراهم می شود تا املاح معدنی که باری سازندگی و ترمیم  دندان لازم است بر روی دندان ها قرار گیرند بنابراین مسواک صبح باعث سازندگی دندان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: حتی اگر مسواک همراه با خمیر دندان هم نباشد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.