آیا تمرین اسکات، ساق پا را لاغر می‌کند؟

شاید شما هم ساق پت و پهنتان را دوست نداشته باشید، اما تمرین اسکات، مستقیما باعث لاغری آن‌ها نخواهد شد. به یاد داشته باشید هیچ تمرینی وجود ندارد که تنها ناحیه‌ی خاصی را بصورت موضعی لاغر کند.

آیا تمرین اسکات، ساق پا را لاغر می‌کند؟

تناسب را تغییر دهید

اسکات، یکی از بهترین تمرینات عضله ساز برای پایین تنه است. با انجام این تمرین در دو روز غیر متوالی در یک هفته، عضلات باسن و رانی قوی پیدا خواهید کرد. بدین ترتیب، با تشکیل توده‌ی عضلانی در این مناطق، باعث خواهید شد تا ساق و پایین پاهایتان متناسب‌تر بنظر برسد.

همچنین این تمرین، عضلات ساق را نیز به فعالیت وا می‌دارد، اما تنها برای کمک به عضلات بزرگ پا. بنابراین عضلات ساقتان رشد آنچنانی نخواهند داشت.

اضافه وزن

اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن کمک خواهد کرد تا کل بدنتان لاغر شود، از جمله ساق پایتان. انجام تمرینات کاردیو و تمرین با وزنه بصورت منظم، که اسکات را نیز شامل می‌شود، به کاهش وزن شما کمک می‌کنند.

بعلاوه باید حواستان به برنامه‌ی غذایی‌تان هم باشد، بطوریکه کمتر از آن مقداری که انرژی می‌سوزانید، کالری مصرف کنید. در اینصورت وزنتان کاهش یافته و سایز ساق پایتان نیز کوچکتر خواهد شد.

به اعضای خانواده‌تان هم توجه کنید. اگر ساق پای آن‌ها هم مانند شما حجیم‌تر از حالت معمول است، ممکن است اندازه‌ی پاهایتان ژنتیکی باشد، بدین ترتیب برای رسیدن به پاهای مورد علاقه‌تان با راه سختی روبرو هستید.

نوشته آیا تمرین اسکات، ساق پا را لاغر می‌کند؟ اولین بار در تناسب اندام پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.