آیا روزهای خوش رتینا به پایان رسیده است؟

ماندانا سجادی: این صفحه نمایش که تنها برای دستگاه‌های هوشمند طراحی شده، از تکنولوژی AH-IPS بهره می‌برد و سبب زاویه دید وسیع، کاهش زمان عکس العمل و نمایش رنگ‌های واقعی‌تر می شود. رزولوشن این نمایشگر۱۰۸۰*۱۹۲۰ است که معمولا در تلویزیون های HDTV و مانیتورهای کیفیت بالا به کار برده می‌شود.

LG گفته است: این اولین بار است که داشتن تصاویری با کیفیت بالای HD  روی اسمارت فون ها امکان پذیر می‌شود.

اپل با وجود صفحه نمایش رنینا – که تراکم ۳۳۰ppi داشت و از زمان معرفی آی فون ۴ تا کنون هیچ پیشرفتی نداشته است، سود بزرگی بدست آورد. به گفته LG ، چشم غیر مسلح قادر به تشخیص پیکسل‌های این صفحه نمایش جدید ۵ اینچی نخواهد بود.

LG تا کنون نامی از تلفن‌هایی که قرار است این نمایشگر روی آنها قرار بگیرد نبرده است اما با توجه به اندازه ۵ اینچی آن، امکان دارد گلکسی نوت و اوپتیموس Vu خود LG  از این صفحه نمایش بهره ببرند.

البته در مورد Vu امکانش بیشتر است. اگر چه صحبت های زیادی درباره پخش بین المللی این گوشی وجود داشت اما تا کنون که نتیجه ای نداشته و بعید به نظر می رسد این گوشی از کشور کره خارج شود.

به نظر نمی رسد که نسبت ۴:۳ کنونی ال جی بتواند گلکسی نوت سامسونگ را به چالش بکشد، اما اپتیموس Vu2 با نسبت ۱۶:۹ و صفحه نمایش ۵ اینچی و ۱۰۸۰ پیکسل، می تواند خیلی فراتر از این ها عمل کند.

این صفحه نمایش در نمایشگاه تجاری هفته آینده به نمایش در خواهد آمد و LG زمان عرضه آن را نیمه دوم سال ۲۰۱۲ اعلام کرده است. سامسونگ تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده است.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.