آیا سارا نتانیاهو از استاینیتز انتقام می‏ گیرد؟

سیلمانِ ۵۷ ساله، یکی از چندین قربانی عملیات انتحاری در تلاویو در یادداشتی نتانیاهو را به “گرفتن از فقرا و دادن به ثروتمندان” متهم کرد.

سارا، در درگیری ‏های شخصی میان همسر خود، استاینیتز و ایهود باراک، درخواست استاینیتز برای میانجی‏ گری را رد کرد.

به گزارش مهرخانه، سارا، که از سوی وزیر دارایی فلسطین اشغالی برای فرونشاندن کشمش میان او، نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و وزیر دفاع، ایهود باراک، دعوت شده بود، ترجیح داد تا در این مورد سکوت کند.
او در اواخر سپتامبر یک ضیافت تفریحی پرهزینه را برای ۵۰ تن از اعضای ائتلاف تدارک دیده بود که تقاضای ۲۱۰۰۰ دلاری او توسط اداره حسابرسی دولت رد شد.
این اداره گفته بود: “شما نمی ‏توانید، در حالیکه بسیاری از مردم چیزی برای خوردن ندارند، چنین پولی را خرج کنید.”
سیلمانِ ۵۷ ساله، یکی از چندین قربانی عملیات انتحاری در تل‏اویو در یادداشتی نتانیاهو را به “گرفتن از فقرا و دادن به ثروتمندان” متهم کرد.
این اداره، مراسم مذکور را متوقف ساخت و دو راه پیش پای بانوی اول گذاشت: هزینه ‏های مهمانی را خود بپردازند یا از اعضای ائتلاف بخواهند هزینه ‏ها را پرداخت کنند.
این زوج در اوایل سپتامبر سال جاری یکی از خبرسازترین سوژه‏ های این اداره بوده ‏اند. اتهامات فساد علیه این زوج، که در میان مردم به”Bibi Tours”  معروف است، در دست بررسی قرار دارد.
یکی از بخش‏ های ادعاهای فساد، به سفرهای خارجی این زوج، هنگامیکه نتانیاهو هنوز عضو عادی پارلمان اسراییل در ۲۰۰۹ بود، برمی‏ گردد.
شایعات مربوط به سارا به همین ‏جا ختم نمی ‏شود. مستخدمین او در سال‏ های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ حداقل دوبار از او شکایت کرده ‏اند.
در ژانویه ۲۰۱۰، لیلیان پرتز به خاطر ۳۷۴۰۰۰ نیس (واحد پول اسراییل) از او شکایت کرد؛ زیرا بر این عقیده بود که سارا پایین ‏تر از حداقل دستمزد به او پرداخت می ‏کند و پولی بابت اضافه‏ کاری، رفت و آمد، حق سنوات خدمت یا بیمه به او نمی دهد.
در سپتامبر ۲۰۱۱ نیز تارا کومارو، شهروندی از نپال، خانه سارا را با انگشتی شکسته و بدون دریافت دستمزد ترک کرد و سومین خدمتکاری بود که در عرض سه سال، در نتیجه بدرفتاری و پایین بودن دستمزد، خانه سارا را ترک می ‏کرد.
او به عنوان همسر نخست وزیر، به ‏واسطه روابطش -مانند تلاش او برای تحت تأثیر قرار دادن نتایج انتخابات مقدماتی در مهمانی هاباییت هایهودی- نقش فعالی را در سیاست ایفا کرده است.

انتهای پیام/۹۰۰۸۰۲


پایگاه تحلیلی خبری مهرخانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.