آیا “سجادی” رای اعتماد بهارستان را کسب خواهد کرد / کارشناسان و نمایندگان در این باره چه می‌گویند

اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، “نصرالله سجادی” سومین وزیر پیشنهادی است که از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، وکلای ملت فردا (یکشنبه،‌ ۱۹ آبان) در جلسه علنی بهارستان، صلاحیت این وزیر پیشنهادی را بررسی خواهند کرد.
براین اساس، باشگاه خبرنگاران در مصاحبه با نمایندگان مجلس، کارشناسان و تشکل‌های مختلفی فضای کلی و اظهارنظرات آنها  را در مورد این وزیر پیشنهادی جویا شده است. متن کامل مصاحبه‌ها در گزارش زیر گنجانده شده است.

 

“حسین گروسی” نماینده شهریار و ملارد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه رای اعتماد مجلس به سومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: آقای سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مناسب این وزارتخانه است.
 
وی افزود: تحصیلات آقای سجادی مرتبط با وزارتخانه ورزش و جوانان بوده و هم این که در این وزارتخانه مشغول بوده است به طوری که در کمیته ملی المپیک خدمت کرده و مدیر کل تربیت بدنی آموزش و پرورش نیز بوده است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در کل کارنامه آقای سجادی خوب است و امیدواریم برنامه خوبی هم ارائه و از آن دفاع کند چرا که برای مجلس کارنامه مهم است و اگر برنامه خوبی هم ارائه کند معتقدم رای می آورد.

دیدگاه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نسبت به وزیر پیشنهادی ورزش مثبت است

صفر نعیمی‌رز نماینده مردم آستارا در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از برگزاری جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در صبح فردا(یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه) خبر داد گفت: این جلسه ساعت ۷ صبح و پیش از آغاز جلسه علنی مجلس که جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان است، برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه، “نصرالله سجادی”، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای تشریح برنامه‌های خود در شورای مرکزی فراکسیون حضور پیدا خواهد کرد.   
 
وی در ادامه تصریح کرد: علی‌رغم دیدگاه مثبت اعضای فراکسیون نسبت به وزیر پیشنهادی، دیدگاه  نهایی اعضا پس از این جلسه مشخص خواهد شد.  

فضای مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی ورزش خوب است

هدایت‌الله میرمرادزهی نماینده سراوان، سیب و سوران، زابلی و مهرستان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که فردا یکشنبه برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: فضای مجلس در این خصوص نسبتا خوب است.

وی افزود: مجلس از آن جایی به دو وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رای اعتماد نداد که سبب آن نبود تخصص و نبود شرایط اشخاص معرفی شده بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: حدود یک هفته‌ای است که آقای سجادی در حال رایزنی با مجلس بوده و در این راستا با گروه‌ها و فراکسیون‌های مختلف دیدار داشته است بنابراین به سبب تخصص و سابقه‌ای که دارد فضای مجلس نسبت به وی بهتر از قبل است.

میرمرادزهی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که اشخاص متخصص، باسابقه و کاربلد تصدی وزارت ورزش و جوانان را برعهده بگیرند تا مشکلات موجود حل شود.

وی ابراز امیدواری کرد در صورت کسب رای اعتماد سجادی از مجلس براساس رسالتی که دارد تعامل با مجلس و سلامت بودن کار از مهمترین ویژگی‌ها مد نظر باشد.

سجادی دارای سوابق خوبی در حوزه ورزشی است / مجلس نگاه منفی به وزیر پیشنهادی ندارد

“قاسم جعفری” نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز،‌ با اشاره به جلسه رای اعتماد خانه ملت به “نصرالله سجادی” سومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد در مجلس نگاه منفی به سجادی وجود ندارد و شرایط برای رای اعتماد به این وزیر پیشنهادی دولت یازدهم مثبت است.

وی تصریح کرد: این نگاه مثبت به سجادی، به‌دلیل معرفی وی به عنوان سومین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان نیست، بلکه به سبب سوابق و فعالیت‌های سجادی در حوزه ورزش است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در مجموع شرایط برای رای اعتماد به این وزیر پیشنهادی دولت”تدبیر و امید” شرایط خوبی است، چراکه وی ضمن آنکه با بدنه ورزش و جوانان آشنایی دارد، حاشیه خاصی نیز ندارد.

سجادی اکثریت آرا را کسب می‌کند/ سابقه وی غیر قابل ایراد گرفتن است

“داریوش قنبری” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه فردای مجلسی‌ها جهت رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: با توجه به سوابق بسیار مثبت “نصرالله سجادی” وزیر پیشنهادی به احتمال بسیار وی دارای اکثریت آرا خواهد شد.  
 
وی با اشاره به پیشینه اجرایی و تخصصی مثبت “نصرالله سجادی” گفت: وزیر پیشنهادی از بطن تربیت‌بدنی و صاحب‌نام است لذا این مسئله گویای این مهم بوده که بعضی از تندورهای مجلس در خصوص مسائل تخصصی و مدیریتی هیچ ایرادی نمی‌توانند از او بگیرد.  
 
قنبری با تاکید بر اینکه رفتار مجلس هیچگاه در عرصه سیاسی و در هنگام رای اعتماد به وزرای پیشنهادی قابل پیش‌بینی نیست، تصریح کرد: بعضی مواقع، بعضی سیاسی‌کاری‌ها فضای مجلس را تحت‌تاثیر و به سمت و سوی دیگری پیش می‌برد.
 
قنبری افزود: فضای کنونی مجلس مثبت بوده لذا پیش بینی می‌شود وی شانس بسیار بالایی را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.