آیا شما هم نگران قد و بالای فرزندتان میباشید؟

۲۳اردیبهشت،

مطالعات تازه دانشمندان نشان می دهد تشخیص سریع هر گونه انحراف از سن رشد فرزندتان می تواند از بروز کوتاهی قد او پیشگیری کند.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ کوتاهی قد علل و عوامل مختلفی دارد که از مهمترین آن  می توان به کوتاهی توام با ژنتیک اشاره کرد.

 در  سال  اول زندگی کودک حتما هر دو ماه یک بار به یک پزشک مراجعه کند و پس از  آن طی فواصل ۳ تا ۴ ماه تا ۳ سالگی و بعد از ۳ سالگی هر ۶ ماه پزشک مراجعه کنید.

۲ الگوی طبیعی متداول برای کوتاهی قد در سنین مختلف وجود دارد.

کوتاهی قد ژنتیکی؛ در این رده کودکانی قرار دارند معمولا والدین کوتاه قد دارند و سرعت رشد طبیعی این کودکان موازی با منحنی رشد بوده و در مسیر رشد آنها اختلال دیده می گردد تاخیر رشد استخوانی و در سن طبیعی بالغ می شوند.

کوتاهی قد سرشتی: در این رده معیارهای رشد کودک از رشد طبیعی کمتر است کودک زیر نقش است و در سن استخوانی او کمتر از سن تقویمی اش است پدیده بلوغ دیرتر اتفاق می افتد و در سابقه خویشاوندان نظیر او وجود دارد.

پزشکان پس از  اندازه گیری  معیاری های اصلی که شامل قد، وزن نسبت به بخش بالا تنه بدن یا بخش پایینی بدن و معاینه عمومی می تواند از سن استخوانی را تعیین کند و با انجام آزمایش هایی  به شما  می گوید که فرزند شما در کدام محدوده  سرشتی یا فامیلی قرار دارد و با داروهای جانبی و پیشنهاد ها و دستورهایی می تواند به رشد کودک شما کمک کند.

کودک خود را حتما به پزشک برید تا اگر مشکل هورمونی یا تیروئید داشته باشد به زودی از آنها آگاه شوید و با پیشگیری از بروز صدمات و ناهنجاری ها در کودکانتان پیشگیری کنید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.