آیا شیردهی موجب ریزش مو می‌شود؟

نوشته شده در تاریخ ۰۸/آذر/ – ۱۰:۰۸ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک متخصص پوست‌و‌مو پاسخ داد؛

خبرگزاری : یک متخصص پوست‌و مو شیردهی را یکی از علل فیزیولوژیک در ریزش مو دانست و گفت: مو در دوران شیردهی دچار ریزش بسیار شدید می‌شود اما نیاز به هیچ‌گونه درمان خاصی ندارد زیرا پس از اتمام این دوران مو مجدد به رشد اولیه بازمی‌گردد.

دکتر حسین طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه پزشکی آنا درباره افزایش ریزش مو در دوران شیردهی گفت: به طور کلی مو به دلیل عوامل فیزیولوژیک و بیماری دچار ریزش می‌شود. از عوامل فیزیولوژیک می‌توان به زایمان، شیردهی، تب شدید، خونریزی بسیار زیاد، جراحی‌هایی که با بیهوشی عمومی همراه باشد، شوک عصبی و پیروی از رژیم غذایی بسیار سخت اشاره کرد.

وی افزود: مو دارای سه حالت زندگی از قبیل آناژن(رشد)، کاتاژن(استراحت) و تلوژن(ریزش) است که هر کدام از این مراحل ۶ الی ۸ هفته به طول می‌انجامد. زمانی که مو به مرحله ریزش می‌رسد چون ساقه و ریشه مو سلامت است مو مجدد به مرحله رشد می‌رسد. 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: در هنگامی که مو به دلایل فیزیولوژیک به خصوص شیردهی دچار ریزش می‌شود بسیار سریع و در عرض ۱ الی ۲ هفته وارد مرحله ریزش می‌شود بنابراین زنان در این زمان دچار استرس و و حشت از این موضوع می‌شوند اما باید گفت این نوع از ریزش مو نیاز به نگرانی و هیچ‌گونه درمانی ندارد.

طباطبایی گفت: پس از اتمام دوران شیردهی و گذشت ۱ الی ۲ ماه مو مجدد به حالت اولیه باز می‌گردد و رشد آن طبیعی می‌شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.