آیا فدرال رزرو محرک پولی را متوقف می کند؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تاثیر انتشار یافتن آمارهای اقتصادی آمریکا بر بهای طلا

مارکت واچ از تاثیر انتشار یافتن آمارهای اقتصادی آمریکا بر بهای طلا نوشت آخرین نشست فدرال رزرو در روزهای ۱۷ و ۱۸ دسامبر برگزار می گردد که در این نشست بر اجرا و یا متوقف کردن سیاست انبساط پولی تصمیم گیری کنند

خبراقتصادی:کارشناسان بر این باورند که قیمت طلا در سال جاری تحت تأثیر وضعیت اقتصاد آمریکا بسیار آسیب پذیر بوده است. در حال حاضر نیز گر چه وضعیت اقتصاد آمریکا نسبت به رکود ۲۰۰۸ بهبود یافته است اما هنوز به ثبات پایدار نرسیده است. نگرانی از متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر منفی بسیاری بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

بنابراین، سرمایه گذاران خارجی به جای سرمایه گذاری در حوزه ناامن طلا، سرمایه های خود را به سمت بازرهای سرمایه و سهام هدایت کردند تا با نوسانات کمی مواجه شوند.

براساس این گزارش انتشار یافتن آمرهای اقتصادی در روزهای آینده تاثیر بسیاری بر متوقف کردن اجرای سیاست های انبساط پولی آمریکا، از سوی فدرال رزرو وجود دارد.

این در حالیست که نرخ بیکاری آمریکا ۷٫۳ درصد است و تا دست یابی به نرخ ۶٫۵ درصد، امکان متوقف کردن برنامه های انبساط پولی وجود ندارد.  

آخرین نشست فدرال رزرو در سال جاری، روزهای ۱۷ و ۱۸ دسامبر برگزار می گردد. که در این نشست بر اجرا و یا متوقف کردن سیاست انبساط پولی تصمیم گیری کنند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.