آیا مبتلا به دیابت هستید ؟

ممتاز نیوز: بیماری دیابت یکی از خطرناکترین بیماری‌هاییه که آدما می‌گیرن. این بیماری قابل درمان نیست و تا آخر عمر همراه بیمار می‌مونه. اما اگه کنترل نشه عواقب خیلی بدی واسه بیمار دیابتی داره. دیابت هم مثل خیلی از بیماری‌های مهلک دیگه هر چه زودتر تشخیص داده بشه، به نفع بیمار و کسائیه که دوستش دارن.

آیا مبتلا به دیابت هستید ؟

یه نکته خیلی عجیب درباره این بیماری اینه که با وجود علائم ثابت و تشخیص راحتش بیشتر آدما دیر متوجه بیماری‌شون می‌شن. واقعا حیرت‌آور نیست که نصف مبتلایان به دیابت همین الان از بیماری‌شون بی‌خبر هستن؟ بدتر از این خبر اینه که از اون نصفه‌ای که می‌دونن قند خون بالایی دارن، فقط نصف‌شون کنترل درست این بیماری رو بلد هستن.

پُر نوشی و تکرر ادرار مهم‌ترین علائم ابتلا به این بیماریه. این دو مشکل رو جدی بگیرید و اگه نمی‌خواهید سورپرایز شید یه تست ساده قند خون بدید. چون اگه به موقع به داد سیستم سوخت و ساز بدن نرسید و بهش اجازه بدید همین‌طور ترشح انسولین رو مختل کنه باید خودتونو برای عوارض غیرقابل جبرانی مثل قطع عضو، افسردگی شدید، از بین رفتن کلیه و دیالیز شدن و اختلالات بینایی آماده کنید. شاید دونستن اینکه هر سال یک میلیون عمل قطع عضو به خاطر دیابت انجام می‌شه، کمک‌تون کنه که بیشتر به فکر سلامتی‌ خودتون و عزیزاتون باشید.

دیابت با درمان به موقع، رژیم غذایی مناسب و تحرک، قابل کنترله. اما مشکل اصلی ناآگاهی ما درباره این بیماری مزمن و خطرناکه. تصمیم گرفتیم تو رنگی رنگی یه کارایی برای اطلاع‌رسانی درباره بیماری قند خون انجام بدیم. اگه تجربه‌ای در این‌باره دارید، یا ایده‌ای برای اطلاع‌رسانی به ذهن‌تون می‌رسه با ما به اشتراک بذاریدش. دیابت خیلی خطرناک‌تر از چیزیه که به نظر میاد.

منبع:رنگی رنگی

The post آیا مبتلا به دیابت هستید ؟ appeared first on .

  • رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت
  • خواب نامناسب، دیابت را تشدید می‌کند
  • بیماری دیابت و اثرات آن بر روی چشم
تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ناهید:

    سلام مطالب بسیار آموزنده است.با تشکر فراوان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.