آیا مردم توان بنزین ۴۰۰۰ تومانی را دارند؟

۱۷م دیماه ،

آیا مردم توان بنزین ۴۰۰۰ تومانی را دارند؟

عصر خودرو : علی لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت می‌تواند در سال آخر خود فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را کلید بزند، گفت: من بارها گفته ام مجلس تحت فشار تصمیم نمی گیرد و کسی نمی تواند با فشار مجلس را وادار به انجام کاری کند.

به گزارش عصر خودرو ، به نقل از ابتکار ، ئیس مجلس با بیان اینکه این طرح با زندگی همه مردم، تولید، واردات و صادرات کشور در ارتباط است، افزود: این کار باید عالمانه و کارشناسی شده انجام شود، بنابراین با گفتن این که «من می‌توانم این طرح را اجرا کنم» نمی‌شود کاری از پیش برد.
رئیس مجلس گفت: باید پرسید آیا مردم توان دارند که قیمت بنزین به ۴۰۰۰ تومان برسد؟
علی لاریجانی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت می‌تواند در سال آخر خود فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را کلید بزند، گفت: من بارها گفته ام مجلس تحت فشار تصمیم نمی گیرد و کسی نمی تواند با فشار مجلس را وادار به انجام کاری کند.
به نوشته شفاف، رئیس مجلس با بیان اینکه این طرح با زندگی همه مردم، تولید، واردات و صادرات کشور در ارتباط است، افزود: این کار باید عالمانه و کارشناسی شده انجام شود، بنابراین با گفتن این که «من می‌توانم این طرح را اجرا کنم» نمی‌شود کاری از پیش برد.
وی با طرح این سوال که باید از خود پرسید آیا انجام فاز دوم هدفمندی در شرایط فعلی به صلاح است یا خیر، تصریح کرد: آیا مردم توان این را دارند که قیمت بنزین به ۴۰۰۰ تومان و گازوئیل به ۳۰۰۰ تومان برسد؟
لاریجانی اضافه کرد: کسانی که معتقدند، می‌توانند قیمت‌ها را کنترل کنند، لیستی از قیمت آب، برق، گازوئیل، بنزین و سایر حامل های انرژِی را به مردم بدهند تا آنها بدانند که چقدر قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.
رئیس مجلس با بیان اینکه ما از خدا می‌خواهیم که کار اقتصادی مفیدی برای کشور انجام شود، گفت: دولت در شرایط فعلی حریف سرسختی به نام تحریم‌ها دارد و از طرفی دیگر تولید دچار مشکل است؛ به عنوان مثال کشاورز نمی‌تواند با گازوئیل هشت برابری کار کند، حتی اگر یارانه هم بگیرد.
وی اضافه کرد: فرض کنیم قیمت‌ها را به روز کردیم، حال در این شرایط برای تولید ما که هم اکنون نیز با آمپول تقویتی سرپاست، چه اتفاقی می‌افتد؟
لاریجانی با بیان اینکه مردم دوست ندارند پولی در یک جیب آنها گذاشته شود و سه برابر آن از جیب دیگرشان برداشته شود، ادامه داد: ما که نمی‌خواهیم کلاه برداری در کشور رواج پیدا کند! رئیس مجلس اجرای فاز دوم هدفمندی را بدون نظر مجلس غیر ممکن خواند و گفت: راه حل این موضوع این است که دولت برای اجرای فاز دوم لایحه بدهد؛ این در حالی است که مجلس با توجه به مجموع شرایط کشور، مصلحت ندید که حامل های انرژی گران شود.

یکشنبه ۱۷ دى   ۱۱:۲۷

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.