آیا «مصلی» میزبان دائمی نماز جمعه تهران می‌ماند؟

۱۲ام بهمن ،

15_8605090373_L600.jpg

در ایام میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت و همچنین دهه فجر، مصلای امام خمینی(ره) امروز برای اولین‌بار میزبان نمازگزاران نماز جمعه تهران بود؛ اتفاقی که شاید بسیار از تهرانی‌ها در دهه ۶۰ منتظر آن بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی و با حضور پر شور مردم تهران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

در خیابان‌های محل برگزاری نماز، بر خلاف هفته‌های قبل که نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار می‌شد، محدودیتی برای رفت و آمد خودرو‌ها وجود نداشت و طبق اعلام قبلی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تنها محدودیت موجود مربوط به ممنوعیت توقف خودروها در حاشیه خیابان‌های اطراف مصلی بود.

تمام درهای مصلی به روی نمازگزاران باز بود و نمازگزاران با توجه به تابلو‌های راهنمای موجود در محوطه مصلی به سمت شبستان محل اقامه نماز هدایت می‌شدند.

چند دستگاه خودروی ون نیز از ایستگاه مترو شهید بهشتی سالمندان را بصورت رایگان به سمت شبستان جابه‌جا می‌کردند.

سازمان بسیج شهرداری تهران در حاشیه برگزاری نماز این هفته تهران اقدام به برپایی غرفه‌های فرهنگی کرده بود که البته بعضی از این غرفه‌ها از روزهای قبل دایر بودند. در این غرفه‌ها علاوه بر عرضه محصولات فرهنگی، خدماتی از جمله انجام تست قند و فشار خون و نیز عکسبرداری به صورت رایگان در اختیار نمازگزاران قرار می‌گرفت.

بر خلاف شرایط برپایی نماز جمعه در دانشگاه تهران، شبستان مصلای تهران فرش شده بود تا نمازگزاران دیگر نیازی به حمل سجاده و زیراندازهای خود نداشته باشند.

یکی از نمازگزاران که از برگزاری نماز جمعه در مصلی احساس رضایت داشت، گفت: سرپوشیده بودن شبستان و تجهیز آن به سیستم گرمایشی، از مزیت‌هایی است که سبب رضایت نمازگزاران می‌شود.

در پایان نماز جمعه این هفته، مجری مراسم اعلام کرد که نماز جمعه هفته آینده تهران نیز در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این هفته ستاد اقامه نماز جمعه تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که “مصلای بزرگ حضرت امام خمینی(ره)، آماده برگزاری موقت و آزمایشی نماز پرصلابت و دشمن‌شکن جمعه تهران گردیده است” و حالا باید دید نتیجه این آزمایش چه می‌شود و آیا پس از این چند هفته، شاهد برگزاری مراسم نماز جمعه به همین منوال خواهیم بود یا مصلای بزرگ تهران باز هم میزبانی خود را به تعویق می‌اندازد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.