آیا میخواهید از محل کار اخراج نشوید؟

do-you-want-to-get-fired

do-you-want-to-get-fired

 

اکثر کارمندان اداری با این تفکر کار خود را آغاز می‌کنند که هرگز قرار نیست اخراج شوند. در واقع این یک تقدیری است که ابتدا برای کارمندان نالایق اتفاق می‌افتد.

 

 

۱- دروغ نوشتن در فرم درخواست کار یا رزومه کاری

از ابتدا حقیقت را بگویید زیرا شما مسئول تمام اطلاعاتی خواهید بود که در فرم خود می‌نویسید و کارفرمای شما آن ها را چک خواهد کرد. معمولاً پیشینه آموزشی با یک ماه پس از استخدام چک می شود و خودش را نشان می دهد.

 

 

۲- پشت سر دیگران غیبت کردن

شما هرگز نمی‌دانیدچه کسی در حال گوش کردن به حرف شما است، به قولی دیوار موش دارد و موش گوش.لذا بهترین کار این است که هرگز چیزهایی را که می شنوید تکرار نکنید که این شایعات هزینه سنگینی برای شما دارد که آن عدم اطمینان افراد نسبت به شما یعنی به کار شما می شود.

 

 

۳- بیش از حد تلفن شخصی صحبت کردن

هرگز ساعت کاری خود را صرف تلفن‌های شخصی نکنید چون از عوامل اصلی اخراج افراد می‌باشد.

 

 

۴- جستجو کردن در اینترنت بیش از اندازه

صرف کردن زمان کاری خود در اینترنت و چک کردن وب سایت های مورد علاقه شما در محل کار اکیداً ممنوع است. می تواند دلیلی برای اخراج شما باشد.

 

 

۵- حد اعتدال بین روابط خود و مدیریت

ایجاد روابط دوستانه با مدیریت در محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار است اما دقت داشته باشید که حد ارتباط را کنترل کنید در غیر این‌صورت نزدیکی بیش از حد و کنترل نکردن روابط می‌تواند باعث دلزدگی مدیر و اخراج شما شود.

 

 

۶- آمار و ارقام را دوباره چک کنید

اگر با آمار و ارقام سروکار دارید، دقت خود را دو چندان کنید. یک صفر بی‌ارزش می‌تواند در ماندگار بودن یا اخراج شما تاثیرگذار باشد.

 

 

۷- دوری کردن از همکاران

برای این که کار خود را به نحو احسن انجام دهید، شما نیاز به همکاری، حمایت و حسن نیت افراد دور و بر خود دارید. اگر این چیزها را ندارید، شما احتمالاً یک مدیر موثر نخواهید شد. دوری کردن از کسانی که با آن ها کار می کنید می تواند باعث جایگزینی شما با افراد دیگری که با آن ها خوب کار کنند شود.

 

 

۸- اشتباه و خطای خود را بپذیرید

مسئولیت شغل خود را به عهده بگیرید.اگر اشتباهی می‌کنید، آن را قبول کنید و سعی نکنید که آن را بپوشانید یا با توضیحات بی ربط وضع را بدتر کنید یا کسی دیگر را مسئول اشتباده خود بدانید.

 

 

۹- ارزش برای ساعت کاری

برا ی شروع زمان کاری خود ارزش قائل نبودن و درخوست مرخصی های مکرر و یا عدم حضور بدون درخواست مشتری و از همه بدتر اطلاع نذاشتن سایر همکاران از روند کار شما در دوران مرخصی مرخصی که منج به تویق انداخت می شود.

 

 

۱۰- سرباز زدن و درست انجام ندادن مسئولیت

افرادی که همیشه در پذیرفتن مسئولیت های جدید مشتاق هستند از ارزش خاص تری در سازمان برخوردارند تا افرادی که مدام از مسئولیت های خود گله مند و یا حتی نمی توانند مسئولیت خود را به طور کامل درست انجام دهند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.