آیا میدانید مسنجر جدید فیسبوک چه امکاناتی دارد؟



تاریخ انتشار: ۲۶ December 2015 | 4:20 am

با قابلیت های جالب مسنجر فیسبوک آشنا شوید

مسنجر فیسبوک ماهیانه بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و به یکی از پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌ها در دنیا تبدیل شده است. به بیان نکات جالبی درمورد مسنجر فیسبوک می پردازیم.

قابلیت های جالب مسنجر فیسبوک

زمانی که اپلیکیشن مسنجر فیسبوک برای اولین بار عرضه شد، بسیاری از کاربران از ایده جدا کردن سرویس چت از اپلیکیشن اصلی خشنود نبودند، زیرا دانلود کردن یک اپلیکیشن دیگر کاری خسته‌کننده است. با این وجود در حال حاضر، مسنجر به یکی از پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌ها در دنیا تبدیل شده است.

به گفته کارشناسان اگر مسنجر همچنان با اپلیکیشن اصلی فیس بوک باقی می‌ماند، کاربران نمی‌توانستند از قابلیت‌های جالب آن بهره‌مند شوند. در حقیقت، دشوار بود که این قابلیت‌ها را در اپلیکیشن موبایلی یک شبکه اجتماعی جمع‌آوری کنیم، اما حالا که این یک اپلیکیشن مستقل است، می‌توان چندین ویژگی جذاب را برای این اپلیکیشن برشمرد.

 

ثبت‌نام با شماره تلفن

یکی از جدیدترین ویژگی‌های فیس بوک‌مسنجر، قابلیت ثبت‌نام با استفاده از شماره تلفن است. در حالی که پیش از این، تنها راه وارد شدن به اپلیکیشن چت، ورود با استفاده از اعتبار فیس بوک بود. حالا کسانی که عضو این شبکه اجتماعی نیستند و می‌خواهند بخشی از مسنجر این اپلیکیشن باشند، می‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند.

کاربران می‌توانند پس از دانلود کردن اپلیکیشن از گوگل‌پلی برای دارندگان سیستم عامل اندروید و اپ‌استور برای دارندگان سیستم عامل ios، هنگام ثبت‌نام به بخش «در فیس بوک عضو نیستم» رفته و نام و شماره تلفن و عکس خود را وارد کنند.

 

فرستادن پول برای دوستان

فیس بوک مسنجر در حال حاضر به استفاده‌کنندگان خود این امکان را می‌دهد که از طریق این اپلیکیشن، به یکدیگر پول بفرستند. برای این کار، هنگام صحبت کردن با یک دوست، بر روی علامت دلار که در پایین صفحه وجود دارد ضربه بزنید، میزان پولی که می‌خواهید دوستتان دریافت کند را وارد کنید و در ادامه اطلاعات کار اعتباری خود را وارد کنید. دوست شما نیز باید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کند تا بتواند پول را دریافت کند.

 

صامت کردن یا ترک مکالمه

نوتیفیکیشن‌ها به استفاده‌کنندگان فیس بوک کمک می‌کند از هر اتفاقی که در اپلیکیشن فیس بوک‌ مسنجر رخ می‌دهد آگاه شوند. هرچند، وقتی که مکالمه‌ها خیلی زیاد است، نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند مزاحمت ایجاد کنند. صامت کردن این نوتیفیکیشن‌ها آسان است و بهتر از آن، شما می‌توانید به طور خاص مکالمه‌ای را که به شما هشدار می‌دهد انتخاب کنید.

راه‌حل آن آسان است؛ کافی است روی اسمی که بالای مکالمه وجود دارد ضربه بزنید و آنگاه یک منو برای شما آشکار می‌شود. آنگاه می‌توانید روی گزینه نوتیفیکیشن ضربه بزنید و مکالمه را برای هر زمان خاصی که می‌خواهید صامت کنید، حتی برای همیشه (تا وقتی که تصمیم بگیرید دوباره آن را روشن کنید).

شما حتی می‌توانید تصمیم بگیرید یک گروه مکالمه را به طور کلی ترک کنید و برای این کار، کافی است گروه را باز کنید و بر روی گزینه اطلاعات (info) که در گوشه سمت راست وجود دارد ضربه بزنید، آنگاه در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی گزینه منو که در گوشه سمت راست وجود دارد ضربه بزنید (همان علامت سه نقطه) و آنگاه گزینه ترک گروه (leave group) را انتخاب کنید.

 

چت تصویری

اگر هنوز هم از هزینه سنگین تماس‌هاس صوتی یا تصویری با مخاطبان خارج از کشور شکایت دارید، باید بدانید اینترنت تا جایی که پای ارتباطات در میان باشد، همه چیز را تغییر داده است و با فیس بوک‌مسنجر که جزیی از اینترنت محسوب می‌شود، ارتباطات حتی جذاب‌تر هم می‌شود.

با این اپلیکیشن، تماس صوتی و تصویری رایگان با مخاطبی که او هم این اپلیکیشن را داشته باشد، ممکن خواهد بود. برای این کار، وقتی که در حال مکالمه هستید، بر روی گزینه صوت یا تصویر که در بالاترین گوشه سمت راست تعبیه شده است، ضربه بزنید؛ بدین ترتیب در عرض چند ثانیه، می‌توان از تماس صوتی یا تصویری با دوستتان لذت برد.

گردآوری:گروه سرگرمی ممتاز نیوز
momtaznews.com/entertainment
منبع: isna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.