آیا می دانید ۸۰% خانم ها سلولیت دارند؟

۲۶خردادماه،

اضافه سایز موضعی بیشتر مربوط به مناطق مبتلا به سلولیت است برای آشنایی با سلولیت درهایی زا آن این مطلب را تا پایان بخوانید.

هیلدا شناسی، کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، گفت: سلولیت در اثر تجمع چربی که به سطح بالایی پوست فشار وارد می کند ایجاد می گردد سبب تشکیل فرو رفتگی هایی در پوست می گردد.

وی در ادامه ورزشهای هوازی را یکی از روشهای رهایی از سلولیت دانست و گفت: ورزشهایی از جمله پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن که روی قسمتهای ران تمرکز دارند در رفع سلولیت مؤثر است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: مصرف روزانه۱/۵ لیتر آب به سبب هیدراته نگه داشتن پوست و دفع سموم روش مناسبی برای رهایی از سلولیت است.

شناسی همچنین اظهار داشت: مصرف غذاهای حاوی لیستین از جمله تخم مرغ، سیب، سویا، اسفناج، گل کلم، بادام زمینی و کاهو سبب استحکام جداره سلولها می گردد.

وی با اشاره به اینکه مصرف پروتئین از جمله مغزها، حبوبات، شیر کم چرب، گوشتهای کم چرب سبب تقویت و تسریع ساخت کلاژن و الاستین می گردد که از تشکیل سلولیت جلوگیری می کنند.

وی تصریح کرد: روغن موجود در ماهی نیز از آسیب رساندن به جداره سلولهای پوستی جلوگیری می کند،  سعی کنید در هفته حداقل یکبار ماهی بخورید.

این کارشناس تغذیه با تأکید به اینکه مصرف میوه و سبزیجات غنی از فیبر و آب می باشند خاطر نشان کرد: از مصرف لبنیات پرچرب از جمله خامه، کره، پنیر خامه ای که سرشار از اسیدهای چرب اشباع می باشند و شکستن آنها برای بدن بسیار دشوارتر است اجتناب کنید و مصرف کیک و فست فودها را که سبب تشکیل ذخیره چربی در بدن و ایجاد سلولیت می گردد را کاهش دهید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.