آیا نوروز ۹۳ بانک های متفاوتی خواهیم داشت؟

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: امسال بعضی بانک ها برای روزهای پایانی سال به شعب شان آماده باش داده اند البته افزایش ساعات کاری بانک ها امری است که پیشتر هم بارها و بارها در روزهای پایانی سال اتفاق افتاده اما به نظر می رسد آماده باش امسال بانک ها بتواند امید هایی را دل ها زنده کند.

اقتصاد ایران آنلاین، سال هاست خبر قطعی، خرابی و مشکلات مقطعی نظام بانکداری به ویژه بانکداری الکترونیک در روزهای پایانی سال و نوروز پای ثابت خبرهای آخر سالی خبرنگاران حوزه بانکداری کشور شده است.
سال قبل خبری به این عنوان انتشار یافت” در پی افزایش مراجعه مردم به دستگاه‌های خودپرداز، این دستگاه‌ها نیز امروز با اختلال و قطعی موقت مواجه شده‌اند و باز هم این پیام بر روی صفحه آنها به نمایش درمی‌آید:” درحال حاضر این دستگاه آماده ارائه خدمات نیست.”
تصویر صف های طولانی خودپرداز ، کارت خوان هایی که قطع شده اند و مشتریان وصاحب مغازه های سرگردان از آن مناظری است که در روزهای پایانی سال به نظر طبیعی و عادی شده اند!!
افزایش چشم گیر حجم تراکنش های بانکی و شتاب روزهای پایانی سال مردم امری است که در کنار ضعف سیستم بانکداری الکترونیک هر ساله این مناظر را برای ما رقم می زند. البته باید جانب انصاف را رعایت کرد که سال به سال و با وجود افزایش مشتریان سیستم بانکی خرابی ها رو به کاهش گذاشته اند.
امسال بعضی بانک ها برای روزهای پایانی سال به شعب شان آماده باش داده اند البته افزایش ساعات کاری بانک ها امری است که پیشتر هم بارها و بارها در روزهای پایانی سال اتفاق افتاده اما به نظر می رسد آماده باش امسال بانک ها بتواند امید هایی را دل ها زنده کند.
البته این نگرش بسیار خوشبینانه است که انتظار داشته باشیم با افزایش چندین برابری تراکنش های بانکی اسفندماه هیچ مشکلی نباشد اما شاید به حد اقل رسیدن این اشکالات انتظار معقولی باشد .
باید منتظر بود و دید تجربه چند ساله بانکداری الکترونیک در نظام بانکی ایران چه تجارب ارزشمندی را برای مدیران و دست اندرکاران این سیستم به همراه داشته و عملکرد آن ها در نوروز ۹۳ چطور خواهد بود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.