آیا نور چراغ و رایانه در افسردگی انسان ها تاثیر گذار است؟

۱۸م آذر ،

اگر خواب شبانه همراه با خاموش کردن لامپ و انواع دستگاه های رایانه ای اتفاق بیفتد انسان را از ابتلا به افسردگی نجات می دهد.

دکتر کریم نعمت الهی متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  لازم است که خواب شبانه همراه با خاموش کردن کامل لامپ ها و حتی دستگاه رایانه باشد تا انسان در معرض ابتلا به بیماری ها از جمله افسردگی و ضعف حافظه قرار نگیرد.

نعمت الهی گفت: به نقل از ی محققان قرار گرفتن در معرض پرتو نور برای مدت طولانی در جریان شب و یا هنگام خواب انسان را با خطرات سلامتی بسیاری روبرو می سازد. زیرا این وضعیت سطح هورمون کورتیزول را در بدن بالا می برد، و بعضی تغییرات فیزیولوژیک را ایجاد می کند که در نهایت به بالا رفتن احتمال ابتلا به افسردگی و کاهش سطح عملکرد ادراکی نظیر حافظه ، تمرکز و نظایر آن منجر می گردد.

وی تصریح کرد: اشخاصی که در معرض نورهای لامپ و دستگاه های رایانه ای قرار می گیرند سعی کنند در جریان خواب همه ی این دستگاه ها را خاموش کنند تا فرد در معرض ابتلای احتمالی به مشکلات سلامتی یاد شده قرار نگیرند.

نعمت الهی در پایان اظهار داشت: اشخاصی که در طول شبانه در معرض نور قرار می گیرند.یکسری سلول ها حساس به نور در داخل شبکیه چشم آنها فعال می گردد  این تاثیر بسیار منفی بر مراکز مغذی مسئول خلق و خوی، حافظه و آموزش می گذارد و لذا بهتر است که شب هنگام خواب همه ی نورهای خانه را خاموش و آرامش خیال استراحت کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.