آیا همسر مناسبی انتخاب کرده‌اید؟

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2016/03/wife.jpg

گاه یک انتخاب نادرست باعث می‌شود تا مدت‌ها در دام پشیمانی اسیر شوید. در این مقاله شما را با ۸ علامت که نشانه اشتباه بودن یک رابطه است آشنا می‌کنیم و شیوه مقابله با آن را بیان خواهیم کرد.
۱- بحث و جدل‌های مرتب
مرتبا با همسرتان دعوا می‌کنید؟ همسرتان مرتبا از شما انتقاد می‌کند و معتقد است شما ناتوان و بی‌عرضه هستید؟
رابطه شما و همسر یا نامزدتان رابطه مسمومی است. در این شرایط نگاهی به اطرافتان بیندازید. اگر در محیط کار و خانواده، شما را فرد موثر و کاری می‌دانند اما همسرتان از بی‌عرضه بودن شما گله دارد یا اگر اطرافیان می‌گویند اندام مناسبی دارید اما همسرتان از چاق یا لاغری شما شکایت می‌کند یعنی عیب از همسرتان است. به مرور زمان ادامه دادن این رابطه باعث کاهش اعتماد به‌نفس در شما می‌شود. پس باید به سرعت به آن خاتمه دهید یا اصلاحش کنید. از خودتان بپرسید به چه دلایلی این زندگی مشترک را ادامه می‌دهید؟
اگر دلایل قانع‌کننده‌ای دارید نزدیک مشاور بروید تا همسرتان عاداتش را اصلاح کند.

۲- پنهانکاری
داشتن فضاهای شخصی و اسرار درونی خوب است اما گاه پنهان‌کاری‌های مرتب باعث ایجاد شخصیتی دروغین می‌شود. اگر تلاش می‌کنید در یک رابطه خود را به گونه‌ای دیگر ورای آنچه هستید نشان دهید یعنی رابطه مسمومی خواهید داشت. این نوع رابطه‌ها دوام ندارند و زندگی به سرعت از هم می‌پاشد.

۳- گوشه‌گیری
اگر به قدری حس می‌کنید عاشق همسرتان هستید که از همه کناره گرفته‌اید و فقط او را می‌بینید یعنی رابطه تان رابطه طبیعی نیست. اگر همسرتان از شما بخواهد با تمامی دوستان و آشنایان قطع رابطه کنید و تنها با او وقت بگذرانید یعنی شخصیت نرمالی ندارد و زندگی با او به جایی نخواهد رسید. بهتر است در این شرایط قبل از آغاز رابطه مشترک با روان‌شناس مشورت کنید.

۴- تلاش برای تغییر دیگری
اگر با فردی آشنا شده‌اید که ویژگی‌های نامناسب بسیاری از نظر شما دارد بهتر است رابطه را با او ادامه ندهید زیرا تلاش برای تغییر دیگری امری غیرممکن است. اجبار دیگری برای تغییر باعث می‌شود او حس خوشبختی را از دست بدهد و در زندگی شکوفا نباشد.

۵- حسادت
حسادت به‌جا خوب است اما زمانی که بیمارگونه شد می‌تواند دوام زندگی مشترک را به خطر بیندازد. اگر احساس کردید همسرتان بی‌دلیل به خاطر کمی دیر یا زود آمدن سوالاتی را از شما می‌پرسد که هدف از آن ارتباط دادن این مسائل به زن یا مرد دیگری است یعنی ریشه‌هایی از حسادت بیمارگونه وجود دارد که باید سریع درمان شود.

۶- تقاضای تایید مرتب
همسرتان افسرده است و دید منفی به زندگی دارد؟ گاه برخی افراد افسرده نیستند اما به قدری اعتماد به‌نفس پایینی دارند که مرتبا به دنبال گرفتن تایید از اطرافیان هستند. شاید در وهله نخست این موضوع مشکل ساز نباشد اما به مرور و با افزایش طول زندگی مشترک خسته‌کننده می‌شود. تنها راه درمان این مشکل تمرینات افزایش اعتماد به‌نفس است!

۷- خشونت کلامی یا فیزیکی
شاید گاهی در طول دعوا حرفی زده شود که خوشایند نیست اما خشونت چه کلامی چه فیزیکی محدودیت‌هایی دارد که عبور از آن زندگی مشترک را دچار مخاطره می‌کند. با مشاهده اولین خشونت به ویژه فیزیکی باید زندگی مشترک را ترک کرد. هرگز گمان نکنید همسرتان اصلاح می‌شود یا از شما عذرخواهی خواهد کرد.

۸- افسردگی
زندگی با یک فرد افسرده بسیار دشوار است و توجه و انرژی زیادی می‌طلبد، حتی می‌تواند سلامت فرد سالم را به خطر بیندازد.
باید بپذیرید که اگر همسرتان افسرده است به تنهایی نمی‌توانید به بهبود او کمک کنید و در نهایت خود افسرده خواهید شد. از یک روان‌شناس کمک بگیرید و بنا به صلاحدید او درمان‌ها را ادامه دهید.

همسری شبیه به خود بیابید
دوستی و عشق پابرجا خواهند ماند به شرط اینکه فردی شبیه به خود بیابید نه فردی در تضاد با خود.
محققان دانشگاه ویلسکی آمریکا در مقاله‌ای که در مجله Personality & social Psychology منتشر شد، پس از مطالعه روی ۱۵۲۳ داوطلب که زوج یا دوست بودند و زیرنظر گرفتن شیوه زندگی، ارزش‌ها و… متوجه شدند، نظرهای یکسان و داشتن روابط اجتماعی مشابه باعث دوام بیشتر روابط می‌شود. افرادی که شخصیت‌های متناقضی دارند به مرور زمان به دلیل نقطه نظرات متفاوتی که دارند نمی‌توانند دوستی خود را ادامه دهند و زندگی مشترکشان از هم می‌پاشد.

مترجم: سمیه مقصود علی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. دکتر حیدری:

    واقعا مشمئزکننده س این نوشته های مسموم و بی اساسی که به عنوان مقاله به خورد مردم می دهید و آثارش یا سردی و نامیدی زوجین از یکدیگر است و یا یک طلاق بدون چهارچوب .کدام مقاله؟ کدام نویسنده؟ کدام پژوهش و اثبات علمی و آماری؟ کدام منبع؟ کدام اثبات سنخیت متن با محیط مخاطب متن؟ به جرأت عرض می کنم مسئول هستید هر چند زرد باشید و یا هر رنگ دیگری…
    به امید موفقیت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.