آیا واقعا اراده کافی برای مبارزه با مفسدان فوتبالی وجود دارد؟

هرچند به ظاهر سردار عزیزالله محمدی رئیس سابق سازمان لیگ برتر و حجت الاسلام علیپور دبیر سابق و فعلی ستاد منشور اخلاقی تلاش وافری برای از بین بردن فساد های فوتبالی کردند، اما گویا این رشته سر دراز دارد…..

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه خبری آتی نیوز، “آیا به نظر شما اراده کافی برای مبارزه با فساد و سیستم دلالیسم در فوتبال وجود دارد؟” این سئوالی بود که به صورت پیامکی از سوی برنامه نود دوشنبه ۴ اردیبهشت از بینندگانش پرسیده شد تا خیل مخاطبان این برنامه قاطعانه به گزینه “خیر” رای داده و ناکارآمد بودن سیستم مبارزه با مفسده های فوتبالی را تائید کنند.

 

هرچند به ظاهر سردار عزیزالله محمدی رئیس سابق سازمان لیگ برتر و حجت الاسلام علیپور دبیر سابق و فعلی ستاد منشور اخلاقی تلاش وافری برای از بین بردن فساد های فوتبالی کردند، اما گویا این رشته سر دراز دارد. چرا که نه تنها از کمیت مفسدان فوتبالی کاسته نشد، بلکه بر کیفیت کاری و حتی امنیت شغلی آن ها هم اضافه شده. بعد از باز شدن نام خیلی از این مفسدان فوتبالی آنها نیز در واکنشی متقابل به زعم خودشان دست به یکسری افشاگری هایی زدند که خیلی از مسئولین رده بالای فوتبالی و به ویژه خود سردمداران مبارزه با مفسده های فوتبالی نیز در برخی موارد متهم به دست داشتن در یکسری اتفاقات پشت پرده ای شده اند. به بهانه سئوال پیامکی نودی ها، نقبی می زنیم به گذشته و یکی از اتفاقا تلخ سال پیش را با هم مرور می کنیم.

 

۱- در یکی از بازی های حساس آخرین هفته های باقی مانده از لیگ دسته اول در فصل گذشته، یکی از تیم های بسیار امیدوار به صعود به مرحله پلی آف این مسابقات در برابر تیمی قرار می گیرد که از امید و شانسی به مراتب کمتر نسبت به تیم اولی که میزبان مسابقه هم بود برخوردار می باشد. تیمی که شانس زیادی برای این بازی نداشت اما همواره از سوی افکار عمومی در فوتبال متهم به جانبداری شدن از سوی برخی از مقامات بلند پایه فدراسیون از آن می شود.

مسئولینی که حتی در صحبت هایشان هم علاقه شخصی شان به این تیم را بروز می دادند.

۲- در کمال ناباوری تیم میزبان با یک نتیجه عجیب بازی را به میهمانش واگذار می کند تا به واسطه همین باخت در نهایت شانس خود را برای لیگ برتری شدن از دست بدهد. در این مسابقه یکی از مدافعان با تجربه تیم میزبان بازی بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و با سلسله اشتباهات بزرگ و عجیبش که انشاءالله سهوی هم بوده زمینه ساز پیروزی تیم میهمان در خانه تیم میزبان شد.

۳- در حالی که انگشت اتهام سرمربی تند خو و با سابقه و با تجربه تیم میزبان به سوی بازیکن مزبور نشانه رفته بود، در کمال نا باوری دیده شد که مدافع مزبور در فصل نقل و انتقالات سر از یکی از تیم های بزرگ و پر طرفدار در آورد. انتقالی عجیب و باور نکردنی.

۴- در حالی که تیم پر طرفدار و بزرگ کمترین بازیکن را در خط دفاعی جذب کرده بود و از این حیث در این منطقه احساس کمبود می کرد، اما کمترین شانس بازی در بین همه بازیکنان این تیم برای مدافعی پیش آمد تا این انتقال پر حرف و حدیث تر از قبل جلوه نماید. به زحمت تعداد بازی های این مدافع در طول فصل برای تیم جدیدش به تعداد انگشتان یک دست می رسد. حتی مربیان این تیم خیلی مواقع ترجیح می دادند که از بازیکنان غیر تخصصی در این پست استفاده کنند اما این مدافع میانی را به بازی نگیرند. نشان به آن نشانی که در بسیاری از مواقع یک مدافع جوان و چپ پا که صرفا یک مدافع میانی بود در منطقه دفاع میانی به میدان می رفت تا این بازیکن که ذاتا مدافع میانی بود به بازی گرفته نشود.

۵- با نگاهی نه خیلی موشکافانه و دقیق هم می توان رد پای یکی از آقایان مسئولین وقت و بلند پایه فدراسیون فوتبال که سالهاست دستی پر قدرت و تعیین کننده در فوتبال ایران را در این نقل و انتقال دید. درباره این جناب مسئول گفته می شود که از طرفی دوستی نزدیکی با مدیرعامل تیم جدید این بازیکن دارد و حتی این دوستی را قبلا در برنامه ریزی بازی های تیم این آقای مدیر لحاظ نموده و از طرف دیگر انگ جانبداری از تیم سابق این مدافع به وی خورده. حتی پچ پچ هائی نیز در محافل فوتبالی شنیده می شد مبنی بر اینکه آن مسئول سابق، مزد خوش خدمتی مدافع مزبور به تیم مورد علاقه اش را با سفارش به دوست نزدیکش که همانا مدیرعامل باشگاه پر طرفدار می باشد را جبران کرده تا زیر دین آقای مدافع نماند.

۶- حال و با گذشت نزدیک به یکسال از اتفاقات یاد شده که البته همگی تنها می تواند یک گمانه زنی باشد و شاید بصورت اتفاقی همه این مسائل سریالی پیش آمده باشد، نه از آن جناب مسئول در فدراسیون خبری است و نه اثر و خبری از مدافع یاد شده در تیمش دیده می شود تا جائیکه شاید کمترین هواداری از خیل هواداران پر شمار تیم جدید آقای مدافع باشند که حتی نام او را نیز به عنوان بازیکن این تیم به خاطر بیاورند. در حالی که هنوز سه بازی از قرارداد این مدافع که گفته می شود رقم آن نیز بسیار قابل توجه است باقی مانده.

سایت خبری تحلیلی آتی نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.