آیا ورزش باعث اختلال در دوران بارداری می شود؟

قبلاً تصور می شد ورزش باعث اختلال در قاعدگی یا حاملگی می شود اما امروزه خلاف آن ثابت شده است.

فاطمه رمضان زاده، متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، در پاسخ به این که آیا ورزش باعث اختلال در قاعدگی یا حاملگی می شود گفت: قبلاً تصور می شد ورزش باعث اختلال در قاعدگی یا حاملگی می شود اما امروزه خلاف آن ثابت شده است.
 
وی در ادامه مطلب خود افزود: اختلال در قاعدگی و حاملگی در هنگام ورزش به علت تغذیه نامناسب به شروع ناگهانی ورزش کمبود آب بدن ، کمبود وزن ، عدم تامین انرژی مناسب، فعالیت های نادرست، و تکنیک غلط و … در حاملگی و نیز ورزش باید به درستی برنامه ریزی و انجام شود.
 
رمضان زاده تصریح کرد: ورزش های مناسب در حاملگی باعث می شود که درد کمر در این دوره کاسته بشود و زنان حاملگی و زایمان بهتری داشته باشند.
 
وی ادامه داد: تقریباً در سه ماهه اول، محدودیتی در ورزش نداریم اما در سه ماهه دوم به بعد از فعالیت های دراز کش باید پرهیز شود.
 
رمضان زاده اظهار کرد: در سه ماهه سوم وزن جنین و ضمائم و میان مایع آمینوتیک زیاد است و باید از تغییرات ناگهانی بدن پرهیز شود.
 
وی ادامه داد: دوچرخه ثابت و شنا  ورزش های مناسبی برای خانم های حامله است و حتماً برای برنامه ریزی ورزشی در دوران حاملگی باید با یک متخصص طب ورزشی مشورت شود چون پارامترهای دیگری نیز باید در این دوران در نظر گرفته شود.
 
رمضان زاده تصریح کرد: در دوران عادت ماهانه باید از شنا در آب پرهیز شود و همچنین ورزش درد های قاعدگی را نیز کمتر می کند که اگر منظم  و تکنیک صحیح انجام شود در کنار تغذیه مناسب قاعدگی در زنان ورزشکار نظم بهتری می یابد.
 
وی خاطر نشان کرد: همچنین در ورزشکاران زنان ریسک ابتلا به سرطان سینه و پوکی استخوان کاهش می یابد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.